SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, September 23, 2014

20 perkara tentang saya... ^__~

As-salam...

Hu3.... ari tu ader terbaca kat instagram... someone listkan beberapa perkara tentang dia... terkadang terfikir mungkin org lain tak nak tau pun pasal kiter... tp disebabkan ni blog saya, so suka hati ler saya nak tulis aper kan.... ha3... tak semua org faham kiter.... jadi x salah kalau kiter bagitau... nak tau atau tak, terpulang ler...

1. Dalam hidup saya, nombor yg banyak berkisar ngan saya adalah nombor 2.. dalam I.C berlambak2 no. 2, saya anak no. 2, ader 2 beradik jer pompuan dalam keluarga, anak ader 2 org (setakat ni ler..) dan ader beberapa yg mungkin saya terlepas pandang....

2. Saya memiliki sepasang lesung pipit kecil di kiri kanan pipi dan satu lesung pipit besar di seblah kanan.... walhal mak dan ayah x de lesung pipit pun...

3. Saya seorang yg garang dan tegas... dalam masa yg sama, saya adalah seorang yg penyayang dan lembut hati.... mulut memang ckp x nak tolong tp diam2 saya akan tolong gak... tp, kalau saya dah marah sgt.... memang tak ler !!!

4. Buah yg paling saya tak suka adalah nenas, durian(busuk !!) dan buah2 yg masam.... tp buah paling favourite adalah adik-beradik tembikai... x kisah ler tembikai susu ker, melon ker, tembikai laici ker (opppss, tu air ler....) hu4... ^__~


5. Saya memang bukan pecinta haiwan... saya geli binatang yg berbulu... kucing tu pun saya gagahkan juga... kalau nak tgk saya lompat tinggi, cuba ler letak lipas ker, tikus ker, cicak ker.... bukan melompat jer, siap ngan jerit sekali ok !!!

6. Saya x de colour favourite tp saya lebih suker kepada colour2 yg lembut... saya mengaku, untuk org yg berkulit gelap mcm saya kena pandai cari colour yg sesuai... tapi kebanyakan kawan2 suker saya pakai warna cream2 gitu.... tp saya x nak terkongkong ngan satu colour jer... jd, kena pandai2 ler mix n match baju2 yg sedia ader...

7. Satu yg saya nampak dalam diri saya adalah ketabahan dan daya juang yg tinggi.... mcm mana org buat saya pun, saya mampu bertahan tetapi tolong jgn usik anak2 dan keluarga saya.... itu kepantangan saya !! jika saya yg salah, jgn libatkan anak2 atau keluarga.... kalau nak tgk saya naik hangin, cuba ler buat.... dan satu lg, jgn kata 'x bleh' sebelum cuba melakukan sesuatu... saya suka cabar diri saya....
8. Penyakit yg x dapat saya control skang ialah 'selfie'... sejak ader gadget canggih-manggih ni, asyik nak bergambar jer... dah macam jd kemestian dah.... bukan aper, semua tu kenangan bagi saya.... bukan sebab nak tunjuk hp canggih atau aper, cuma biler saya boring2 saya suker tgk balik dan senyum sorang2...

9. Dari segi agama, saya akui saya masih lg proses belajar... belajar dan terus belajar... maklum ler terkadang tu terleka ngan duniawi... mungkin masih belum lg cukup sempurna tp saya sedang belajar ke arah itu... umur makin menginjak dan saya perlukan satu perubahan yg baik dalam diri... x tau la tp skang ni, saya suker sgt tgk pompuan berniqab... tp x de la sealim itu tp doakanlah yg terbaik utk saya yer...

10. Bab kecantikan... saya bukan jenis pompuan yg gunakan produk2 muka yg mahal2, manicure or pedicure tiap2 bulan, pegi spa berbagai... belum tahap tu lagi.... saya hanya pakai mengikut tahap kemampuan saya... cuma saya akan pastikan saya pakai pencuci muka, moisturizer, toner.... losyen and deodorant pun make sure kena pakai... dah jd kemestian... saya bukan jenis yg gah sgt nak cantik... bersederhana kan lebih baik??

11.  Saya gila-gila.... suker cakap and gelak kuat2... tu perangai dari dulu sampai skang... x bleh nak ubah... adakah sebab saya org utara atau sebab didedahkan dgn environment mcm tu dari kecik... bukan salah kan mak ayah tau !! cuma terbiasa dari kecik mcm tu... saya bukan org yg hipokrit cuma skang ni kena belajar2 kurangkan gila2 tu... 'status' saya membuatkan saya takut disalaherti.... tp percayalah, saper yg kenal saya dulu akan tau siapa diri saya.... :)

12. Saya ni kategori 'Tau Masak'.... bukan 'Rajin Masak' ok.... itu memang saya mengaku.... saya akan jadi 'Rajin Masak' bila kuantiti org dalam umah tu ramai.... contohnyer biler ader kenduri ker, automatik mood 'Rajin Masak' tu terus ke jari-jemari saya ni... ha3... saya x de ler pandai sgt masak tp bleh ler setakat nak tambahkan berat badan atau lemak tepu dalam badan...

13. Saya tak bleh pakai baju x bergosok... x caya tanya mak saya !! dulu masa sekolah, sampai member ader ckp yg bleh luka ler kalau kena 'side' baju yg saya gosok kat lengan....tu mmg perli yg melampau... kih3... tp mmg saya mcm tu... kalau x de elektrik kat umah, saya sanggup x dtg keje tau.... percaya ler...

14. Terlalu menghargai.... itu memang sikap saya !! sebab tu saya suker upload gambar2 pemberian kawan2... saya rasa mcm touching sgt biler ada yg selalu ingat saya, kat mana pun diorang berada... walaupun pemberian tu kecil, itu dah cukup besar bagi saya... hanya Allah yg mampu balas setiap kebaikan yg korang bagi...

15. Saya seorang yg romantik, kelakar dan manja... sbb tu saya nak lelaki yg romantik juga... bagi2 bunga... wat surprise utk saya... nyanyikan lagu khas utk saya... hu3... tinggi kan imaginasi saya ?? tp percaya ler, saya mesti nangis lepas tu... muka ganas kan tp hati mcm agar2... naluri kemanusiaan kan... tipu ler saya kata pompuan x suker mcm tu... biler suka dimanja, saya suka org pegang tgn saya... bukan aper, rasa mcm selamat jer biler 'someone' setia di sisi saya... wah !! yg ni x nak citer panjang2, kang ader yg muntah ptg ni kang....

16. Giler karaoke.... teruk kan sbb sampai tahap giler tu !!! ha3... saya memang suker menyanyi... sbb tu dalam kete, biler saya drive jauh2.... saya mesti nyanyi kuat2 utk hilangkan ngantok... nasib baik keluarga and kawan2 memang suker nyanyi gak... skang ni, anak2 pun dah terikut2 perangai mama nyer ni...


17. Suker melawa.... asalkan nampak cantik, saya memang suker.... sbb tu, saya suka biler kawan2 saya juga cantik.... mak selalu ckp 'nak melawa jer keje nyer'... x tau, tp itu ler saya... x nak tarik perhatian org pun cuma suka biler ada dalam keadaan cantik.... saya tau, saya x cantik dari segi rupa... jadi, imej kena ler jaga... itu bukan halangan utk cantik kan?? tp level confident kena tinggi utk nampak cantik... dan perlu percaya pada tubuh badan sendiri.... In Shaa Allah, cantik akan dtg dari dalam....

18. Suker drive laju2... tp tak bleh ikutkan sgt !! sbb selalu fikir yg saya bawa mak, ayah dan anak2 bersama... If something happen kat diorang, menyesal x sudah kan.... so, agak2 mcm laju tu saya slow balik.... selalu nyer saya akan drive laju biler saya mengantuk... so, ini terapi juga utk hilangkan mengantuk masa bawa kete... jgn ikut ok !!!

19. Suka makan... kalau 'jalan-jalan cari makan' x de host.... saya berbesar hati utk jd pengacara citer tu... he3... saya suka cuba makan.... campak ler saya kat mana pun, saya bleh hidup punyer.... dan biler sedap, saya akan bersungguh2 suggest kat member2.... tambah2 kalau makanan tu nampak pelik dan harga berbaloi.... sbb saya pun bukan org senang jd saya x makan ler kat hotel2 ni... sbb saya tau, saya tak mampu....

20. Kelemahan saya adalah 'kanak2'... mungkin sbb saya dah ader anak... so, naluri keibuan tu tebal dalam hati.... biler tgk jer kanak2, mula ler teringat kat anak2 kat umah.... kanak2 ini adalah rezeki... sbb tu jgn berkira biler membelanjakan sedikit rezeki kepada mereka2 ini... In Shaa Allah, Allah akan melimpahkan lagi rezeki kiter... doa kanak2 ni sentiasa didengar Allah.... jd, jgn ler berlaku kejam pada kanak2....



Ok la, sampai sini jer.... tgh boring tahap gaban... tu yg rajin menulis dan merepek tahap maksima ni.... hujan pun lebat jer kat luar tingkap ni.... dan mula ler bantal memanggil2 utk diletakkan kepala.... dan disusuli ngan dengkur2 yg bermacam bunyi...

Sekian..... assalamu'alaikum... :)



No comments:

Post a Comment