SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Monday, September 8, 2014

bila banyak hati yg perlu dijaga...

As-salam...

Tetiba pagi ni jari jemari ni rasa terpanggil utk menulis... mungkin kerana jiwa dan hati saya sudah kosong... tp saya percaya, setiap keputusan dan setiap tindakan yg saya buat adalah demi kebaikan semua pihak.... mungkin dgn cara saya ini mampu menyelamatkan banyak situasi2 yg tidak diingini walaupun saya terpaksa berkorban banyak perkara... biarlah air mata ini kering sendiri... sebab saya tau, saya seorang wanita yg dikurnia Allah satu ketabahan yg org lain tak mampu buat...

Biarlah saya diasak, dituding dan dibenci oleh dia tp percayalah, saya redha pada apa yg telah terjadi... saya anggap semua ini adalah ketentuan Allah... andai ini yg terbaik buat saya, saya terima... setiap yg terjadi, hidup perlu diteruskan demi org2 yg saya sayang... dan ketahuilah, demi Allah bahawa saya tidak akan sesekali melupakan perkara-perkara indah yg pernah terjadi... sedikit pun saya tak akan pernah lupa... semua itu akan selalu ada dalam hati dan fikiran saya kerana itulah kekuatan yg selalu saya bawa dalam hati saya...

Walaupun hati saya bagai dirobek2 setelah bermacam2 cara saya buat utk mencari kebencian di hati dia... tp semua itu adalah direka2 utk menambahkan lg kebencian... saya terpaksa buat mcm tu agar timbul perasaan benci pada hati dia pd saya.... jahatkan saya?? berkali2 saya tanya pd diri saya, kenapa perlu saya buat mcm tu?? maaf.... saya TERPAKSA.... itu jer jalan yg saya nampak utk buat dia benci pd saya.... dan saya takkan pernah benci dia walaupun terkadang ada kata2 dia yg menyakiti hati saya...

Untukmu airmata, berhentilah menangis.... saya tidak tau sampai bila air mata ini akan menemani setiap malam2 saya... hati dan jiwa saya sgt2 kosong... telah dibawa pergi dgn kenangan2 itu... saya tau, banyak hati yg perlu saya jaga.... sekurang2 nya saya telah mencuba... saya tau, saya tidak sebaik mana... andai ini dinamakan KEBAIKAN, saya akan buat... Allah menguji saya dgn cara begini, saya terima setiap ujian itu dgn penuh sabar... saya tau, Allah nakkan yg terbaik buat saya... maafkan saya !! benci lah saya kalau itu yg ada dalam hati dia sekarang.... saya terpaksa.... :(

No comments:

Post a Comment