SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Friday, June 21, 2013

kembali ke 'asal'....

As-salam...

Saya telah dipanggil semula utk bekerja di tempat 'asal' saya..... di tempat yg meninggalkan banyak kenangan buat saya.... biar aper pun pandangan atau tanggapan org pd saya setelah saya tinggalkan dulu, saya percaya pada rezeki saya.... walaupun saya tau, saya telah mengecewakan banyak hati... maafkan saya, saya perlu berjuang utk hidup saya dan hidup anak2 saya... bukan terlalu mengejar kemewahan tp wang adalah segala2 nya buat saya dan keluarga saya....

Tp kali ni, saya akan cuba dgn 'wajah' dan sikap baru.... saya nak tampil berbeza dr dulu... saya nak berubah !! nak menjadi lebih baik dari sebelum ni... saya nak jd seorang yg independent tanpa bergantung dgn sesaper...  tolong beri kepercayaan pd saya... saya terima balik kerja ni sbb saya percaya ini rezeki dr Allah... sbb setiap kali usai solat, saya x pernah putus mendoakan agar Allah melimpahkan rezeki buat saya, anak2 dan keluarga saya... biarpun org x tau aper sebenarnyer niat yg terbuku di hati saya....

Saya juga punya angan2 dan impian mcm org lain.... andai salah tersalah langkah, saya anggap itu adalah pengalaman utk mengajar saya.... tp tolong jgn pernah berhenti mendoakan dan merestui setiap langkah perjalanan hidup saya... saya mengikut nawaitu hati saya....

Saya tau, kepercayaan sukar dicari.... dan atas dasar kepercayaan itu saya dipanggil bekerja semula... maafkan andai saya seperti 'demand' tp saya perlu minta atas segala kemahiran dan pengalaman kerja yg pernah saya buat..... bukan mahu mendongak ke langit, demi Allah.... saya bukan org seperti itu !!

Andai timbul ketidakpuasan atau kemarahan di hati, aper yg mampu saya buat.... sbb saya tak mampu memuaskan hati org lain.... sedangkan hati saya menanggung kesulitan yg org lain tak pernah tau.... saya survive utk diri saya dan anak2.... saya akan tetap meneruskan langkah saya.... aper pun jadi, saya terima dgn qada' dan qadar tuhan....

Skang ni, saya cuba bersihkan hati....  muhasabah diri... belajar utk menerima sesuatu dgn redha... saya tau, Allah menguji saya utk menjadi org yg lebih sabar... In Sha Allah...

Sekian....

No comments:

Post a Comment