SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Wednesday, June 12, 2013

dia membahagiakan....

As-salam....

Bukan mudah menerima seseorang dalam hidup setelah menempuh dugaan yg hebat... dan saya tau, bukan mudah juga utk saya memberi ruang dalam hati pd insan bernama 'lelaki'... saya x nak terlalu taksub dgn cinta lelaki... tp sejujurnya dia lain dari lelaki yg pernah saya jumpa... dia sentiasa berusaha memenangi hati saya tanpa jemu... walaupun seringkali saya cuba menyakiti hati dia agar dia meninggalkan saya, dia masih tetap bertahan utk meneruskan hubungan ni....

Saya mengumpul kekuatan dan keberanian utk menulis citer ni, agar segala kata2 dalam hati terjawab.... saya takut andai citer yg saya tulis ni menjadi pertikaian dan tanda tanya kepada semua yg membaca.... maafkan saya sbb dgn menulis, saya mampu menceritakan segala yg terbuku dalam hati saya... saya berharap dia baca dan fahami segala nyer.... kata2 x sama dgn percakapan...... saya mungkin x pandai berkata2 tp saya percaya, kata2 saya dah cukup meyakinkan.....

Saya tau..... di saat saya hampir putus asa dgn dia, dia x pernah penat utk memujuk dan meyakinkan saya bahawa wanita memerlukan seorang lelaki dalam hidup nya...... saya cuba bertahan dgn pendapat saya bahawa saya boleh hidup tanpa lelaki.... perlahan2 dia membuktikan kata2 nyer adalah benar.... dan kata2 yg paling mengharukan hati saya bila mana dia pernah ckp dulu.... andai tiada jodoh antara kita, izinkan dia menjaga saya dan anak2... sumpah, saya memang terkejut....  saya x sangka sejauh itu fikiran dia.... dan dari situ dia membuktikan sedikit demi sedikit...

Saya tau di mana tahap kemampuan dia... dan dia selalu cuba memberikan yg terbaik buat saya... itu memang saya nampak walaupun org lain x nampak di mana keistimewaan dia di mata saya.... kesungguhan dan keikhlasan nyer meyakinkan saya.... x tergambar betapa saya terpaku dan tergamam melihat cara dia menjaga saya... tutur kata nyer, peribadi nyer..... betul la org tua selalu ckp, luaran tak menggambarkan dalaman.... kenali hati budi dulu, baru kiter tau siapa dia di sebalik nyer.... dan satu perkataan yg cukup menggambarkan dia, dia membahagiakan... benar, kata org masa bercinta memang indah tp hubungan kami lebih kepada hubungan yg lebih matang... lebih bersifat natural... sumpah, saya bukan kabur dgn 'rasa cinta' ni.... tp saya percaya, 'rasa' ini dtg nyer dari Allah... pertemuan kami, perkenalan kami, persahabatan kami.... semuanyer terjadi di luar jangkaan dan kami tak pernah terfikir bahawa hubungan ini dah pergi sejauh ini....

Kami tempuh satu persatu dugaan dan cubaan dgn sabar.....  walaupun berkali2 'genggaman' tu hampir terlepas, dia masih sudi menyambut kembali tgn saya tanpa jemu utk sama2 memimpin dan memandu arah tuju hidup saya.... tima kasih sebab selalu membahagiakan saya walaupun saya selalu rasa bahawa 'kebahagiaan' bukan lagi hak milik saya...

Maafkan andai saya ini x sesempurna org lain tapi saya juga akan cuba membahagiakan terdaya yg saya mampu... saya juga ader 'hati' lain yg perlu saya jaga iaitu keluarga dan anak2 saya.... saya tau, saya x bleh menjangkakan pengakhiran dan kesudahan hubungan ni.... cuma satu kata2 yg saya nak dia tau sgt............. 'sayang' saya boleh diberi pada sesiapa tp 'cinta' saya hanya satu....

Sekian....

No comments:

Post a Comment