SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Sunday, June 2, 2013

'jodoh pasti bertemu'......

As-salam....

Tersentuh hati biler dgr bait2 lagu 'Jodoh Pasti Bertemu' nyanyian Afghan ni.... lagu ni sudah cukup menggambarkan perasaan saya sekarang.... kdg2 kata2 dari bibir x sama dgn kata2 dari hati.... saya tak nak membenci.... tp sekiranya dgn membenci tu mampu mengikis 'rasa' yg ader dalam hati, saya terpaksa lakukan demi kebahagiaan dia.... biarlah hati saya derita, janji dia bahagia....

Hanya Allah yg tau mcm mana saya menyayangi dan menyintai nyer.... x pernah terlepas namanyer dalam setiap doa saya.... x pernah juga terlepas setiap senyuman ni utk dia.... saya selalu cuba utk berubah... agar menjadi yg terbaik di mata dia.... tp saya tak mampu merubah segalanyer....

Saya pasrah dan berserah pada takdir...... andai saya bukan 'jalan' yg ditakdirkan, izinkan saya utk berhenti  mengharap..... walaupun hati berat menerima takdir itu, aper daya yg saya ader.... terimalah dgn hati terbuka.... tapi tolong ajarkan saya utk membuang dan melempar 'nama' itu jauh2 dari hati saya... sesungguhnyer saya tak berdaya melakukan nyer.... sbb dia lah 'cinta hati' saya.... seandainya saya memang tercipta utk dia, saya tau saya akan memiliki dia satu hari nanti.... jodoh pasti bertemu....

Ya Allah, kuatkan hati saya dan penuhilah hati ini dengan kesabaran... saya percaya, 'rasa cinta' ini dtg nyer dari Allah...... kiter bertemu, kita bersahabat, kiter jatuh cinta dan akhirnya kiter jadi begini adalah jalan cerita yg Allah aturkan utk kiter..... cuma kiter x tau kesudahan cerita ini.... serahkan segala nyer pada Maha Pencipta..... andai sudah jodoh, dunia x mampu menghalang.... saya masih di sini... mengharap sesuatu yg belum pasti......

Sekian......

No comments:

Post a Comment