SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Sunday, June 9, 2013

sedar diri....

As-salam....

Tetiba teringat satu majlis yg saya attend, saya cuma tumpang basuh tangan je pun... mmg jauh skit dari sepasang suami isteri ni.... tetiba isteri lelaki tu berbisik sambil menjeling ke arah saya... pas tu lelaki tu terus memandang saya, lalu dialihkan sedikit kerusi agar berjauhan skit dari saya.... saya duduk selang satu kerusi dari lelaki tu, mana mungkin saya rapat duduk dengan nyer.... saya cuma tumpang basuh tgn jer sbb kebetulan, kendi basuh tgn berada di meja dia....

Sambil makan, saya tertoleh2 ke arah pintu masuk... ye lah, melihat2 andai terjumpa seseorang yg dikenali...  nak ajak ler makan sekali kan... tp lelaki tu memandang ke arah saya, (mungkin dia ingat saya tgk dia kot...) perasan jer... ingat saya 'terdesak' sgt nak tgk 'jantan' kot... tolong skit yer !!! isteri dia pun kejap2 tgk... (kan kiter bleh rasa biler org dok perhatikan kiter....) takkan isteri dia cemburu kot...... hadoiii, jgn ler risau... saya takkan pernah menggoda org ok.... sekejap jer diorang makan n then, diorang terus blah....

Pas tu, ader gak saya terasa ngan isteri kawan saya ni... isteri dia siap halau saya agar x berborak ngan suami dia... mungkin intonasi dia bergurau tp hakikat nyer saya faham... saya x bleh halang biler diorang yg dtg pd saya... saya tau batas2 yg perlu saya jaga.... kawan tetap seorang kawan... saya tau di mana 'batas' itu... mana mungkin saya menolak kawan yg sama2 membesar ngan saya... percaya lah, takkan terubah perasaan 'kawan' tu...

Biler dah jd mcm ni, rasa mcm kecik ati jer ngan org sekeliling... saya tau, kengkawan lelaki x pernah memandang 'status' saya ni.... mereka seperti biasa... tp saya sedar, saper diri saya.... sebab tu, lately ni saya jadi sensitif sgt.... mcm2 rasa ader... dan rasa 'sedar diri' adalah rasa yg paling kuat ader dlm diri ni... kdg2 saya rasa, x semua org faham diri saya.... sbb nyer, saya suker duduk diam2 sambil fikir aper yg perlu saya buat utk diri saya... org lain mmg x faham... biler saya cuba buat 'mcm ni', org lain selalu fikir 'macam tu'.... kdg2 malas nak fikir tanggapan org lain pd saya..... biarlah diorang nak mengandaikan yg 'x baik' pd saya... saya x kisah pun... saya akan tetap teruskan hidup ngan cara saya....

Selagi Allah memberikan kesempatan utk saya, saya akan gunakan sebaik2 mungkin.... seandainyer ia x betul utk saya, saya terima jer... sbb saya tau, yg baik itu dtg nyer dari Allah dan yg x baik itu dtg nyer dari diri kiter sendiri....

Sekian...

No comments:

Post a Comment