SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Sunday, May 12, 2013

Tuhan, tunjukkan jalan.....

As-salam....

Saya tak tau dari mana ianya bermula..... 'rasa' itu mulai bangkit... saya tau, itu satu kesilapan dan kesalahan besar.... yg saya sedar dari awal lagi.... pening memikirkan aper yg bakal terjadi pada masa2 mendatang.... kerana 'rasa' itu dah semakin tebal di hati kami.... 'rasa' yg sangat indah dalam sesuatu perhubungan..... 'rasa' yg sangat membahagiakan..... tp kenapa saya perlu fikirkan tentang org lain??

Ya.... saya perlu fikirkan tentang org lain... sbb banyak 'org lain' yg akan terlibat dalam perkara ini.... yg memungkinkan saya meminta restu dari mereka satu hari nanti.... kerana saya dah tak mampu menolak lagi 'rasa' tu jauh2.... saya bahagia begini... berteraskan kejujuran, kepercayaan dan toleransi yg sgt baik..... siapa lg yg mampu memberi kebahagiaan seperti itu.... org lain takkan faham 'rasa' tu.... maafkan andai saya ni mengecewakan.....

Minta tuhan tunjukkan jalan pada saya.... jika itu yg terbaik buat saya, maka dekatkanlah dia pada saya.... saya tau, bukan mudah untuk menerima 'keadaan' tu..... semakin saya cuba utk menjauh, semakin dekat dia di hati saya...... hingga saya x mampu menolak kehadiran dia..... berkali2 mencuba tp akhirnya dia masih di sisi... Oh Tuhan, tunjukkan jalan pada saya.... terlalu banyak kenangan manis.... terlalu banyak hingga x mampu dihitung dgn jari... org lain x tau... org lain x rasa... org lain x hadapi keadaan tu....

Saya tau, perkara yg salah tetap nampak salah di mata org lain.... tp tolong jgn hukum saya andai saya ni mengecewakan..... andai itu yg tertulis utk saya, minta kalian mendoakan kebahagiaan saya.... saya juga punya hati dan perasaan.... walaupun sekadar menumpang di sudut hati, sekurang2 nya saya bahagia.... kerana dia begitu membahagiakan.. sbb dia x pernah penat utk pinjamkan bahu utk saya tumpang menangis, pinjamkan telinga utk menjadi pendengar yg setia, pinjamkan kata2 utk membangkitkan semangat yg hampir hilang dan pinjamkan 'rasa' yg x pernah saya alami sebelum ni....

Saya melihat pada kesungguhan...... kesungguhan yg jelas menunjukkan dia sentiasa berusaha... berusaha utk memenangi hati saya.... saya bukan melihat pada 'rasa' yg membuatkan saya terawang2... saya percaya, tuhan akan tunjukkan jalan pada saya.... moga tuhan memberkati atas setiap yg terjadi pada saya... andai 'jalan' tu terhenti, hidup perlu diteruskan walau sedih dan perit utk ditempuh.... tp sekurang2 nyer kita pernah mencuba dari kita tak berbuat aper2....

Sekian....



No comments:

Post a Comment