SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, May 7, 2013

pengganti....

As-salam.....

Sejujurnyer saya tak terkejut bila saya dapat tau dia dah menemui pengganti saya... bagus lah kalau dia dah jumpa yg terbaik dari saya... saya merelakan dgn senang hati.... saya tau, saya bukan yg terbaik !! ramai lagi pompuan yg jauh lebih baik dari saya..... cuma saya mohon, jgn lagi ganggu kisah hidup saya....

Kisah hidup saya, biarlah Allah yg aturkan.... saya redha dan berserah... dan saya juga berdoa agar Allah tunjukkan jalan dan arah yg betul utk saya.... saya tau, wanita seperti saya juga perlukan bahu utk saya tumpang bersandar..... utk jadi pelindung saya..... utk jd pembimbing saya...  dan utk jadi imam saya.... tp saya takut utk menempuh 'alam' itu sekali lagi.... saya takut salah percaturan....

Jalan saya masih panjang.... banyak lagi yg perlu saya fikir... saya x nak meletakkan aper2 harapan... saper pun 'pengganti' lepas ni, saya terima dgn ikhlas hati kalau itu yg ditentukan oleh Allah..... siapa kiter utk menentang mahu pun menolak.... cuma masih ader ker org yg inginkan wanita yg punyer 2 anak disamping nyer..... menerima saya, haruslah menerima 2 anak saya juga... mereka lah nyawa saya... amanah Allah utk saya.... harta saya dunia akhirat...
Saya tidak mencari yg terbaik.... cuma, saya mengharapkan seseorang yg tau menghargai saya... menjaga saya dgn baik... menjadi kawan dan penasihat saya... saya akui, saya seorang yg berdikari tetapi dlm masa yg sama seseorang yg mementingkan kasih syg..... saya tak pandang pada kekayaan.... buat aper jadi kaya kalau hati tak tenteram.... biarlah miskin sekalipun, janji kaya ngan kasih syg..... terasa bahagia hidup tu..... saya mahukan kebahagiaan dan berikan saya kesempatan utk merasa bahagia seperti org lain....


Cuma saya mohon, andai dia dah menemui pengganti itu.... berubah lah utk menjadi yg lebih baik... jgn jadikan kisah dulu berulang sekali lagi.... jadikan pengalaman dulu sebagai kamus dalam kehidupan baru.... walaupun kemarahan tu masih berbekas dalam hati saya, saya tetap mendoakan kebahagiaan dia.... saya bukan berdendam cuma rasa amarah tu masih belum reda.....

Sekian.....

No comments:

Post a Comment