SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Wednesday, May 22, 2013

mengalah itu perit....

As-salam....

Bukan mudah utk membuat keputusan yg sama sekali tak pernah terfikir dari hati.... saya tau, utk membina kembali keyakinan sedia ada amat susah.... melupakan org yg pernah ada dalam hati sekian lama... sejujurnya saya tak kuat utk tempuh semua ni tp saya kena kuatkan hati, sebab saya dah x nampak 'jalan' utk saya.... mengalah adalah yg terbaik walau hakikatnya mengalah itu perit....

Tapi mengalah demi kebahagiaan dia, saya redha... saya dah dapat jawapan yg saya nak selama ini... biarlah saya kecewa sekarang dari saya kecewa pada masa akan datang.... walaupun berat hati tp apa daya saya... saya tak sanggup kebahagiaan org lain hancur kerana saya.... saya tak nak kehadiran saya mengundang kebencian di mata org lain.... sbb saya sedar siapa diri saya.... hanya seorang perempuan yg bergelar 'j'.... yg sering dipandang sinis oleh masyarakat...

Ampunkan setiap kesalahan saya.... saya tak mampu melihat airmata seseorang yg saya hormat mengalir sebab saya... biarlah kesedihan itu saya yg tanggung... biarlah rasa pedih dan sedih itu saya yg tempuh.... saya yg melakukan 'kesalahan' ini dan biarlah saya yg menerima hukuman.... walaupun hukuman ni teramat berat utk saya.....

Maafkan andai saya ni mengecewakan.... maafkan juga andai saya ni tidak berpegang pada janji saya... saya dah melakukan yg terbaik dalam hubungan ini... dan saya tak akan sesekali membenci mahupun membuang dia dalam hidup saya.... dia, kenangan terindah dalam hidup saya.... terima kasih sbb pernah hadir dalam diari hidup saya, terima kasih kerana membenarkan saya mengenali hati budinya, terima kasih sebab membahagiakan saya, terima kasih sbb selalu pinjamkan bahu utk saya dan terima kasih juga sbb selalu ada masa saya susah dan senang.... bukan mudah melupakan kebaikan yg pernah ada dalam diri dia tp saya terpaksa....

Sejujurnya utk melepaskan saya tak mampu.... tapi ini saja pilihan yg saya ada.... demi kebahagiaan dia... tp saya mohon,jgn lah lagi menoleh ke belakang setelah perjalanan itu diteruskan... perjalanan saya, biarlah saya yg atur walaupun saya hanya berjalan seorang diri kerana hanya itu selayak utk perempuan mcm saya....

Akhir kata, maafkan saya..... saya terpaksa mengalah walaupun mengalah itu perit..... Sekian...



No comments:

Post a Comment