SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Wednesday, May 29, 2013

p.o.l.i.g.a.m.i........

As-salam....

He3... tajuk yg paling disukai utk kaum lelaki dan paling sensitif utk kaum pompuan... biler tgh kecoh2 pasal Ustaz Azhar Idrus (UAI) kawin utk kali yg ke-3, rasa mcm terpanggil nak menulis tajuk ni... sebab nyer, biler on jer FB.... rata2 memperkatakan tentang perkahwinan beliau.... agak2, org marah ke saya tulis citer pasal ni?? Saya hanya gunakan ruang ini utk menyatakan pendapat saya dan saya tau, semua ader pendapat masing2..... sekiranya kata2 yg saya tulis ini menimbulkan ketidakpuasan hati, saya mohon maaf... saya juga manusia biasa yg tak lepas dari melakukan kesilapan.....

First time saya dpt tau yg UAI kawin utk kali yg ke-3, perkataan pertama yg kuar dari mulut saya 'wah, hebat nyer'... saya tak tau kenapa itu yg kuar dari mulut saya... maaf, kalau ia menyakiti hati org lain yg marah ngan statement saya ni... kalau nak difikirkan balik, Salih Yaacob lebih hebat kerana mampu beristeri 4.... tp jika berkemampuan dan mampu berlaku adil, x salah jika 'keinginan' nyer lebih.... janji mereka sekeluarga sepakat menjalani kehidupan berumahtangga dan menambahkan lagi kaum umat Muhammad.... gaduh skit2 tu, biasalah asam garam dalam rumahtangga kan.....

Sejujurnya saya tak nak mempertikaikan aper2 tentang perkahwinan UAI... jika saya mempertikaikannyer, seolah2 saya juga mempertikaikan kuasa Allah.... siapa kita utk memperkatakan nyer..... itu kuasa Allah..... dan saya menerima keadaan itu dgn menyatakan yg itu adalah jodoh UAI yg Allah dah tentukan.... ye lah, mungkin sbg penceramah yg agak dikenali ia menjadi perbualan hangat di media2....

Cuma sbg seorang manusia, berbicara lah menggunakan akal.... berfikir dahulu sebelum menyatakan sesuatu.... jaga setiap tutur kata..... jgn terlalu asyik menuding jari menyalahkan org lain biler berlaku nyer poligami ni.... bimbang nanti ia berbalik pada diri sendiri... biler kiter terlalu asyik menghukum org lain, takut2 hukuman itu menimpa pd diri kiter balik..... hukum karma kan?? banyakkan muhasabah diri dan perlu percaya setiap kejadian dan perancangan Allah itu indah.... mungkin tidak di dunia tp mungkin di 'sana' nanti... In Sha Allah.... kita semua milik Allah.... dari Nya kita datang dan kepada Nya juga kita kembali....

Peringatan dan kata-kata ni juga utk diri sendiri.... andai sudah tertulis, saya terima... cuma yg paling penting, restu dari ibubapa.... dan selebihnyer berserahlah pada Allah.... mungkin nampak 'hina' di mata org lain tp 'mulia' di sisi Allah..... yg mana kita nak?? di mata manusia @ di sisi Allah..... renung2kan....

Sekian.....

No comments:

Post a Comment