SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Sunday, February 3, 2013

rajin tahap luar biasa.....

As-salam....

Ha3.... poyo je tajuk kat atas kan?? ari ni, saya banyak abiskan masa kat umah.... cuma belah pagi tadi saya gi melawat kawan lama dan emaknyer yg sakit akibat kencing manis.... terubat kerinduan pada kawan yg sama2 meniti zaman remaja bersama saya.... sedikit sebanyak terimbas balik gelak ketawa dan senda gurau bersama.... rindu sgt zaman sekolah.....

Balik dari umah kawan tu, saya tgk bilik saya dah macam tongkang pecah.... faham2 ler anak2 masih kecil kan?? baju di baling sana sini, mainan diselit di celah2 katil, buku sekolah dan beg sekolah jgn cakap ler..... grrrrr, saya rasa seminggu mau 3 ke 4 kali kemas bilik.... tension biler tgk bilik bersepah ni.... tp biler balik keje tu dah penat, pedulikan je ler... kutip skit2 jer ler.... tp ari ni rajin tahap luar biasa.... he3... mungkin sbb almari kepunyaan adik saya dah diambil, jd bilik agak luas skit.... jadi, saya decide nak ubah2 skit kedudukan almari, katil, meja solek n lain2..... bygkan saya buat sensorang jer.... confirm esok tgn sakit !!! ye la... angkat almari, angkat katil, semua nyer berat2 tp saper lagi nak kemas kalau bukan tuan empunya bilik ni... he3....:)

Punya ler rajin tahap luar biasa, kipas pun saya cuci.... susun atur kasut semua saya yg tentukan... semua mengikut keluasan dan citarasa saya.... biler bilik kemas, hati pun tenang.... he3... seusai kemas bilik, saya jenguk sinki dapur.... mak aiii, banyak nyer mangkuk2 dan periuk2 yg belum dibasuh.... ditambah ngan perkakas yg dibawa ke piknik semalam menjadikan dapur agak berselerak.... walaupun penat mengemas bilik td pun x abis lagi, saya gagahkan jugak membasuh pinggan mangkuk.... bila dah selesai, terduduk ler kejap ni.... pinggang punye ler sakit.... tp disebabkan ari ni rajin tahap luar biasa, buat je ler semua.... he3.... ni stop jap sbb tetiba rajin nak menulis blog... ikut hati nak turun jap ni, nak kemas kete plak..... tp rasa macam penat jer.... tgk ler dulu... he3... bdn dah melekit2 ni, ingat nak mandi je dulu....

Sebenar nyer x de aper pun nak citer cuma rasa2 ari ni saya punya rajin tahap luar biasa dan ternyata rajin tahap luar biasa ni telah mengundang kepuasan yg luar biasa juga.... aperpun, sikap rajin perlu ader dalam diri semua cuma ari ni special skit sbb 'luar dari biasa'.... he3...

Sekian....:)



No comments:

Post a Comment