SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Thursday, February 14, 2013

cantik....

As-salam.....

He3.... biler tgk kengkawan dah mula menjaga penampilan diri ni... nak cantik.... rasa seronok plak tgk diorang.... ader yg makan Herbalife, ader yg makan SDII utk dapatkan potongan badan yg menawan.... ader gak yg sedang mencuba2 produk Fellina..... keberkesanan nyer, hanya org yg menggunakan produk tu jer yg tau.... tapi harga bagi produk2 yg ditawarkan ni agak tinggi.... saya juga pernah menggunakan produk Herbalife.... bukan aper, badan rasa mcm berat jer.... nak berjogging kan malas.. so, cari ler alternatif lain... baru sebulan ambil, dah turun 4 kilo..... tapi tetiba plak mengandung... hadoiiii, terpaksa stop jap sbb takut nak makan masa pregnant walhal diorang ckp bleh jer makan masa pregnant..... saya ler yg tak yakin.... so, stop ler kejap.... tp alhamdulillah, lepas bersalin anak ke-2 ni, berat saya turun lebih banyak dari mula2 saya pregnant dulu.... x makan produk aper2 pun sampai skang.... hu3...

Produk utk penjagaan kulit pun dah banyak skang... ala, mcm penyanyi Adira tu makan.... bermacam2 produk berlambak2 di pasaran.... pilih jer ikut kemampuan... nak cantik kan?? semua sanggup berhabis, janji kepuasan hati dituruti.... kalau saya ni berduit pun, saya pun termasuk dalam kategori diorang gak.... ha3... pompuan mana yg tak nak cantik?? pompuan mana yg tak bangga biler org memuji2 kecantikan diri nyer..... tp, kan lebih cantik kalau cantik itu..... cantik di luar dan cantik juga didalam nyer..... baru ler balance..... he3...

Tp kalau bleh.... jgn ler terlalu taksub sgt ngan kecantikan sampai mengubah kejadian Allah.... mcm operation mancungkan ke, panjangkan dagu ke, kikir gigi ke dan mcm2 lg ler..... amanah Allah adalah utk kita jaga bukan untuk ubah aper2 yer.... belajar utk menghargai setiap yg Allah beri.... semua manusia dilahirkan cantik.... cuma lebih cantik kalau ditambah ngan cantik iman nyer juga...Amin.. In Sha Allah...

Sekian....

No comments:

Post a Comment