SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Wednesday, February 20, 2013

jgn main ngan api....

As-salam....

Org tua selalu pesan, jgn main ngan api.... api tu kan panas..... kalau main ngan api, luka nanti... sakit, pedih dan akan meninggalkan parut kan??  mcm tu jugak dalam kehidupan ni.... kalau dah tau, benda tu salah.. kenapa perlu teruskan.... walaupun satu hari nanti akan membakar diri....

Saya tau... yg paling penting, kena yakin ngan diri sendiri ler... tp persekitaran yg membuatkan saya jadi takut.... ye la, biler kiter dah bermain ngan api, biler2 masa jer akan terbakar... takut nyer !!! kena selalu berjaga2.... ntah ler, nak di simbah air skit2 takut api akan padam terus.... nak dibiarkan, takut api tu jadi marak.....

Buntu nyer biler ader dalam keadaan tu..... memikirkan akibat2 yg bakal terjadi.... minta2 keadaan tak jadi seperti semarak api....... haba yg panas, sesakan nafas, terluka, kepedihan dan yg paling tak suka, parut.... susah nak hilangkan parut tu....

Sebenarnyer, saya rasa tajuk yg lebih sesuai utk blog ari ni ialah " kalau takut dilambung ombak, jgn berumah di tepi pantai' sebenar nyer.... tp tak tau nak guna yg mana sebab keadaan sama jer.... rumah, kalau hari2 dihempas ombak... lama2 roboh gak.... itu yg paling saya takut... mcm mana pun, saya akan cuba pertahankan rumah tu agar tak mudah roboh walaupun dah rongak sana sini... yg penting, 'tiang' jgn runtuh.... kalau 'tiang' pun runtuh, abis la..... minta2 ombak tu, jgn ler terlalu kuat menghempas.... saya tak kuat.... saya tak nak kehilangan rumah yg saya bina..... rumah yg saya bina dari kasih sayang.....

Sekian.......

No comments:

Post a Comment