SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Thursday, February 14, 2013

doa...

As-salam.....

Pagi tu rasa macam syahdu skit.... mungkin terngiang2 tentang 'perkara' tu... sumpah, kalau bleh undur masa atau patah balik ke belakang, mungkin 'perkara' ni takkan jadi... saya x salahkan sesaper... ini jalan yg tertulis utk saya.... mengenali dan mencintai nya adalah perkara terindah dalam hidup saya.... saya bahagia kerana dia membahagiakan.....

Saya tau saya dah wat salah tp tolong jgn hukum saya.... itu yg terlahir dari hati saya.... dan saya percaya, setiap jodoh, pertemuan, ajal, maut semua di tgn Tuhan.... dan saya berpegang pada itu.... tp jgn meletakkan semua kesalahan di bahu saya.... sesungguhnya, saya tak berdaya....

Semua yg terjadi dalam 'tempoh' itu adalah kenangan wat saya..... saya redha... sbb setiap kejadian dan setiap perkara, ada hikmah disebaliknya..... yg penting, sabar dan terus sabar..... dan saya bersyukur sebab saya terpilih utk melalui dugaan2 ini walaupun kadangkala saya hampir penat dan saya hampir lelah..... tp mohon, jgn hukum saya.... biar Allah sahaja yg menghukum.... sbg manusia, kiter x bleh menghukum org lain....  kita percaya pada Allah maka kita kena percaya pada Qada' dan Qadar-Nya.....

Sebagaimana saya menerima semua keadaan ini sebagai takdir dari Allah, saya mohon juga agar kalian juga menerima keadaan ini sama seperti saya..... saya yakin, semua mahukan yang terbaik dalam hidup ... begitu juga dengan saya.... saya tau aper yg terbaik utk diri saya..... saya yakin dgn aper yg saya buat.... cuma satu yg saya mohon, doakan kebahagiaan saya yer.... doakan yg terbaik buat saya....

Sekian...

No comments:

Post a Comment