SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, April 10, 2012

menggoda @ menarik perhatian???

mampu tersenyum walau tgh berduka.......:P
As-salam....

Mesti korang pelik kan ngan tajuk entry ari ni....x tau ler ari ni mcm kecik hati jer ngan someone.... ntah la.... saya tak pernah cuba untuk menggoda atau menarik perhatian lelaki.... saya bukan begitu... nak dijadikan citer, saya dijadikan bahan lawak dimana saya dikatakan cuba untuk mengorat sorang budak ni... padahal saya cuma ingin 'punch' dokumen yg ader di tangan saya dan kertas dr bawah 'puncher' tu jatuh mengakibatkan kertas tu berselerak jatuh atas meja budak tu.....saya dgn kuat ckp 'Allahuakbar'... dan dgn selamba, sorang budak pompuan ckp 'kot yer pun nak ngorat, tu taktik lama la'..... saya terpempam dan x tau nak ckp aper sbb saya x de niat apa2 pun.....

Saya andaikan yg budak pompuan ni bergurau..... dan yg lebih sedih biler, bila temannya memanggil saya dan mengatakan 'taste sha skang yg besar2 yer.... dulu2 yg kecik jer'. Saya terdiam dan terkedu..... atas dasar hormat saya kepada org yg lebih tua mengatasi segalanyer .... biarlah org mengandaikan citer yg bukan2 sedangkan saya lebih tau segala2 nya........

Saya akui yg saya friendly.....saya juga pendengar dan penasihat yang baik...... tp salah ker saya biler mereka2 ni dtg kepada saya dan cerita masalah yg diorang alami... salah saya ker??? saya cuba membantu terdaya yg saya mampu..... jgn ler mengandaikan cerita yg bukan2 hinggakan ader citer yg tak masuk dek akal..... tp x pe la, saya mengumpul pahala secara tak sengaja oleh umpatan dan 'pereka' citer ni..... tima kasih banyak2.....

Tak perlu la sibuk untuk mencari jawapan kepada setiap persoalan yg mengarut....... Insya-Allah, saya masih berada di landasan yang betul...... tp satu je, jgn sibuk menjaga kain org lain hingga kain sendiri tercarik pun tak sedar...... saya nak 'dia' tau yg saya tak pernah menggoda mahupun menarik perhatian sesiapa.... dan hentikan la dari mereka-reka citer yg tak pasti kesahihan nyer.......wassalam...

No comments:

Post a Comment