SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Thursday, October 25, 2012

Yg penting.... Ikhlas...

As-salam.....

Saya selalu tanamkan dalam diri, aper pun yg saya buat... Yg penting, ikhlas.... Terpulang ler pada yg menilai... Mungkin ader yg ingat saya cuba mengampu... Tp sebenar nyer semua di atas nama keikhlasan dari hati....

Bukan mudah utk memuaskan hati org kan... Tp saya berpegang, 'Allah jer tau aper yg ader dalam hati'.... biler kiter ikhlas, Insya-Allah.... semua akan jadi baik.... dulu, saya akui saya cemburu ngan kengkawan saya yg cantik dan menarik.... diorang selalu jd perhatian hingga org sering terlepas pandang kehadiran diri saya..... tp, ia x pernah mematahkan semangat saya.... saya cuba berfikiran positif.... saya katakan pada diri saya, saya perlu jd lain dari yg lain.... saya nak org kenali saya dari dalam iaitu dari hati..... dgn berbekalkan keikhlasan, org mula nampak saya.... walaupun makan masa yg agak lama utk mengenali diri saya ini......

Bermula dari situ ler saya tanamkan dalam diri agar selalu ikhlas dalam melakukan aper sajer... Ternyata saya beroleh kebahagiaan dan kepuasan biler saya melakukan sesuatu tanpa ader balasan.... Saya ikhlas.... mungkin pada mula nyer org x bleh terima keihlasan itu..... Biasa ler, manusia kan??? Ikhlas itu hanya bleh dirasa oleh hati..... Percaya ler, biler kiter ikhlas memberi, org lain juga ikhlas menerima....

Jd, benda yg baik haruslah dikongsi bersama... Tanamkan dalam diri agar sentiasa ikhlas.... Ikhlas dlm segala-gala nyer..... Insya-Allah, anda semua akan rasa aper yg saya rasa..... Belajar utk ikhlas yer, kengkawan.....^__*

No comments:

Post a Comment