SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Wednesday, October 24, 2012

terima seadanyer.....

terima saya seadanyer yer......^__~
As-salam....

Hai, semua..... ari ni rasa mcm syahdu jer.... x tau naper??? 'teringat' kot...... ntah ler.... aper pun keadaan, saya terima seadanyer.... saya tak bleh tamak, saya x bleh membentak.... x bleh nak marah2.... itu pilihan yang telah saya buat....

Sebenarnyer, utk menerima keadaan ini... saya banyak belajar bersabar.... belajar dari pengalaman yang lalu..... hentikan segala perangai2 buruk yg pernah ada dalam diri.... belajar utk berubah ke arah yg lebih baik.... belajar menjaga hati agar tidak dikotori oleh anasir luar.....

Saya terima aper saja dgn seadanyer.... pujian, tohmahan, sindiran dan kata2 yg x sedap didengar.... saya terima jer..... mungkin itu yg terbaik utk saya.... dan juga memuskan hati org lain dgn berbuat begitu... saya tau saya seorang yg penyabar walaupun kadang2 kesabaran itu melangkaui batas.... Insya-Allah, saya bleh tangani dgn hati yg terbuka....

Aper pun, saya perlu teruskan hidup.... demi diri saya dan permata hati saya.... Aper saja takdir Allah, saya terima dengan seadanya.... bersyukur sgt kerana Dia mengatur perjalanan hidup saya dgn begitu baik.... dan berharap sgt, ia juga berkesudahan dgn baik... Rahsia Allah, mana kiter tau kan??? dan jgn lah saya dihukum atas perkara2 yg di luar kemampuan saya.... saya manusia biasa....

Tetiba teringat kata2 seseorang.... 'biarlah kiter tinggalkan sedikit kebaikan buat semua org agar di saat kiter x ader nanti, org akan mengenang segala kebaikan yg pernah kiter buat'...... Insya-Allah, kata2 tu akan saya pegang sampai biler2.... tp tolong yer.... tolong ler terima saya seadanyer sbb saya juga menerima seadanyer....

Sekian.....

4 comments:

  1. sabar kak.. Allah takkan beri kita dugaan yang kita tak boleh tanggung..

    keep your faith, live your life.. lebiu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tima kasih dear.... sekadar luahan rasa... sbb x pandai berkata2, sbb tu suker menulis.... hilang segala beban di hati...^__~

      Delete
  2. Replies
    1. Selamat Hari Raya Aidiladha.... maaf zahir dan batin yer...:)

      Delete