SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, August 7, 2012

Ramadhan .......

As-salam.....

Pejam celik, pejam celik... hari ni dah masuk hari ke- 19 kita umat Islam berpuasa..... Alhamdulillah, saya merasai 'nikmat' berpuasa ini dgn sabar..... mungkin faktor usia dan pengalaman puasa.... tu yg kdg2 heran, biler saya lihat masih ader lagi segelintir org Islam yg masih tidak berpuasa walaupun dah di hujung2 usia..... bertaubat lah yer.... Puasa ni, setahun sekali jer..... Tunaikan Rukun Islam yang ke-3 sebagai pelengkap diri sebagai umat Islam.......

Mengenangkan Ramadhan tahun ni...... banyak perubahan yg dah berlaku... dan saya masih seperti biasa... walaupun kdg2 hati ni sedih mengenangkan kenangan2 yg pernah berlaku dulu... tapi saya redha atas aper yg telah terjadi.... saya yg memilih jalan ni dan saya harus lalui dgn tabah... dan saya berharap, hati ni terus sabar dalam melalui liku2 hidup... Insya-Allah.......

Ramadhan..... saya perbanyakkan membaca Al-Quran..... sedekah....tp terawih gak yg rongak2..... tp saya akan cuba perbaiki dari tahun ke tahun...... bulan Ramadhan ni ler bulan utk mengumpul pahala sebanyak mungkin..... Allah maha mengetahui segala buruk dan baik kiter.... hanya Allah akan mengadili setiap manusia.....

Minggu depan dah nak raya...... nanti kiter ceciter pasal raya plak yer...... Di kesempatan ni, di hari baik bulan baik, saya menyusun sepuluh jari memohon seribu kemaafan, ampunkan segala baik dan buruk saya.... kekasaran tingkahlaku mahupun perbuatan...... saya hanya manusia biasa.... x pernah lari dari melakukan kesilapan....... maafkan saya yer..... ^__~


No comments:

Post a Comment