SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, December 20, 2011

saya bahagia jadi diri saya...

saya juga giler2....^__^
Salam....

Hehehehe...... ari ni saya nak cakap yang saya bahagia menjadi diri saya.... terima kasih ya Allah kerana memberi kesempurnaan ni pada diri saya. Saya rasa begitu sempurna... tak kisah ler org nak ckp aper pasal diri saya tp ini ler diri saya yg sebenar.....

Memang saya tidak dilahirkan cantik pada paras rupa tp saya manis....hehehehe... sbb saya ader sepasang lesung pipit kecil di kedua2 belah pipi saya.... jarang org memiliki lesung pipit kan??? saya pun tak pasti dr mana dtg nyer lesung pipit ni sbb kedua ibubapa saya tak ader pun.... rezeki Allah kan??? dgn ton kulit yg agak gelap tp disempurnakan oleh sepasang lesung pipit.... kan ker sweet tu???? hehehehe.... kalau diri sendiri tak puji siapa lagi kan???

Saya bahagia menjadi diri saya sebab saya rasa saya cukup baik pada semua..... ramai yg mempergunakan saya utk kepentingan mereka tp saya tak pernah rasa begitu.... walau hakikatnya ramai yg bgtau yg saya senang dipergunakan.... tak pe la, niat saya ikhlas.... meringankan beban mereka.... saya tak pernah marah diorang biler diorang buat saya mcm tu sbb saya sentiasa tanamkan dlm hati saya.... kalau diorang berniat tak baik, berdosalah mereka menganiaya saya tp kalau tidak, sebalik nyer la.....

Saya juga seorang yg penyayang.... saya juga peramah..... saya mampu menjadi kawan kpd seseorang dlm masa yg singkat... mungkin saya tau mengikut rentak mereka.... saya suka lihat perangai dan ragam manusia... semakin ramai saya kenal, semakin banyak pengetahuan yg saya dapat.... ilmu ader di mana2 kan?? saya mudah mengalirkan air mata pd org yg pernah saya kenal.. tak kisah ler saya kenal lama @ tak.... tp tu ler diri saya....

Saya juga seorang yg kelakar... semua kawan2 dan saudara mara saya akan pastikan saya sentiasa ada bagi menghidupkan sesuatu keadaan... saya tak pasti kenapa?? mungkin mereka merindui lawak saya dan cara saya menyampaikan lawak tu.... kata mereka, ketiadaan saya akan membuat keadaan jadi sunyi... kadang2 saya ni suka bercakap agak lucah... tak tau mcm mana nak hentikannya... hehehe.... saya juga suka banyak cakap... nasib baik suami tak pernah bosan dgn percakapan saya....

Saya juga pandai masak.... perasan lagi !!! katakan aper sahaja masakan, saya akan cuba buat sesedap yg mungkin utk dihidangkan pada mereka.... dan saya akan pastikan mereka makan hingga menjilat siku..(wah !! over giler....hehehe).. tp yg pasti, saya sering menerima pujian atas air tangan saya.... diorang selalu kata yg diorang akan sentiasa kenyang biler saya ader.... hehehe... sbb saya suka masak biler ramai nyer orang dalam rumah.....

Mmmm... tu jer la nak citer.. citer banyak2 nanti takut org boring plak nak baca... hehehe... sesungguhnya saya bahagia menjadi diri saya....tp satu jer yg saya minta, jangan menilai saya dari luaran tp nilailah saya pada dalaman nyer dan semua akan menemui kemanisan yg ada di dalam diri saya.....:P

No comments:

Post a Comment