SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Sunday, December 18, 2011

belajar membenci....

Salam.....

Saya bukan pendendam..... tp saya sedang belajar membenci !!! layak ker saya ni jd pendendam walau hakikatnya saya bukan macam tu.... saya seorang yg penyayang dan sentiasa menghargai semua yg hadir dalam hidup saya.....saya tak mampu untuk membenci.... saya tak nak jadi macam tu tp keadaan memaksa....

Saya mesti menjarakkan 'rasa' tu.... saya nak jd manusia yg taat dan setia.... bila rasa benci tu ader dlm diri saya, saya mampu melupakan segala kenangan yg pernah ada dlm hidup saya.... itu jer cara saya utk saya terus melupakan awak dan singkirkan 'rasa' tu dari hati saya..... tp saya manusia biasa... walaupun mulut kata benci tp hati masih menyayangi... bertahan ler selagi saya terdaya....

Saya tak sanggup sebenarnya...... lebih baik macam ni kan??? saya cuba kawal 'rasa' saya tu dgn cara mcm ni jer la....... membawa haluan masing2 dgn cara mcm ni.... saya tak nak ganggu hidup awak lagi sbb selama ni pun saya selalu membuatkan awak tak senang duduk....mungkin rasa boring ngan saya.. dan menyampah.. dan mual... dan macam2 lagi.... tp saya memang mcm ni.... over take care.... jgn salaherti yer !!!

Saya sentiasa mendoakan awak menemui sesorang yg mampu membuka mata hati awak... awak kawan terbaik yg pernah saya jumpa... awak sebenarnya jenis yg jarang sangat ditemui... dan saya bertuah sbb mengenali awak dan jd kawan awak.... tak pasti sama ada awak mengakuinya atau tidak....

Saya mohon maaf jika sepanjang awak mengenali saya, saya banyak menyakitkan hati awak walhal awak sebenarnya yg banyak menyakiti hati saya tp x pe..... saya halalkan semua nyer.... tp skang kita buat ler hal masing2 dan yang saya pasti ... hidup awak lebih aman tanpa saya.... :P


No comments:

Post a Comment