SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Thursday, June 23, 2016

Gambaran Hati...


Assalamu'alaikum...

Saya tau, semua mengharapkan yg terbaik buat saya dan dia.... rata2, semua bertanyakan perkara yg sama... hanya kerana saya upload sekeping gambar ari tu.... ader yg tanya secara terus terang dan ader juga yg berwhatsapp dan bermessage utk bertanyakan 'status' hubungan itu.... ader juga tu yg sampai bertanyakan kenalan2 dia di ofis semata2 utk mendapatkan citer.... itu pun tanpa pengetahuan saya... mereka nak tau sama ader kitorang declare atau tidak.... semua seolah2 seronok dan tak sabar menantikan pengakhiran hubungan ini....

Aper la jawapan yg mampu saya bagi?? dah ler saya ni pompuan, ibu tunggal plak tu... dia tu dah tentu2 bujang.... bleh ker ibu tunggal dan org bujang 'terbang' bersama?? ha3... dan kenapa lerr pertanyaan itu diajukan pada saya... sejujurnyer saya tak tau aper jawapan yg sesuai utk saya bagi.... saya takut nak jawab sbb saya bimbang 'jawapan' itu memungkinkan saya melukakan hati dia.... lebih2 lg saya takut hati saya yg terluka.....

Yer... mungkin saya @ mungkin kitorang yg memulakan gosip dan ura2 ni... sbb masing2 up status dan tag diri masing2 kat FB... ha3... tp ntah, saya pun ok jer.... dan saya tgk dia pun ok juga... sbb kitorang memang senang mcm ni... kitorang ni mmg spesis happy go lucky.... pastu bleh gelak2 biler org komen mcm2... hu3

Saya akui kitorang memang rapat satu ketika dulu.... sgt rapat !! tp disebabkan beberapa perkara dan 'pertuduhan2' yg dilemparkan kpd saya.... kami agak renggang dan lebih kpd membawa haluan masing2... 'pertuduhan2' tu menjadikan saya rasa rendah diri atas 'status' diri yg saya pikul... lgpun kami rapat dulu atas dasar kawan... terkadang saya tak nak merosakkan keakraban kami hanya kerana semua menginginkan kami bersama.... mungkin kami serasi dan senang di antara satu sama lain.... lgpun saya selesa biler bersama dgn dia.... dia sgt menyenangkan....

Dari sisi saya sbg perempuan.... saya akui, dia adalah lelaki yg baik.... lelaki yg tau menjaga diri dia sendiri.... dia tau membataskan hubungan dan pergaulan di antara lelaki dan perempuan.... dan dia adalah lelaki yg terlalu independent... serba serbi dia lakukan sendiri... itu yg saya nampak dalam diri dia... bertuah mana2 perempuan yg berjaya mencuri hati dia... dan, bukan mudah utk takluki hati dia.... mungkin itu antara sebab kenapa dia masih lagi membujang... selebihnyer kena tanya dia sendiri yer sbb saya mmg x tau....

Sejujurnyer hanya kitorang yg tau setakat mana hubungan ini... kitorang x pernah berbincang secara serius tentang hubungan ini... biarkan ia mengikut jalan yg telah Allah tentukan... kalau pun berjodoh, saya berserah pada Allah s.w.t.... saper saya utk menolak ketentuan-Nya.... hanya ini penjelasan yg mampu saya huraikan secara jelas utk semua yg bertanyakan status hubungan ini....

Terkadang saya juga bimbang andai gambar2 yg saya upload bersama dia, mengundang rasa marah pada wanita2 yg meminati dia... saya mohon maaf sgt2... saya manusia biasa yg terkadang melakukan kesalahan.... dan saya sedar saper diri saya.... terkadang saya juga x mampu menyembunyikan kegembiraan yg ader dalam hati saya.... doakan yg baik2 yer....

Sekian....

* Ni antara whatsapp2 yg saya terima dari beberapa kenalan saya.... tersenyum sorang2 dibuatnyer... kelakar kan??







No comments:

Post a Comment