SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, May 17, 2016

JAUH BERLARI.....


Assalamu'alaikum w.b.t...

Lately ni, hati mcm sayu jer.... banyak sgt perkara2 yg menyedihkan terjadi.... saya suker sgt pendam rasa.... pendam sorang2... so, semalam bawak motor round2 area Sri Gombak sorang2... tanpa arah tuju.... x tau nak pegi mana... just nak amik angin ptg utk lupakan seketika sayu dalam hati.... dgn ujan renyai2, saya layankan jer....

Dengan hati kosong... sambil memandang ragam2 manusia.... sambil melihat kembali tempat2 kenangan..... Allah nampakkan seketika 'dia' yg saya tinggalkan dulu kerana status diri nyer... saya nampak kereta yg pernah saya naiki dulu.... menyentap jiwa raga saya!!! Allah temukan saya semula di jalanraya setelah sekian lama saya x jumpa... bertembung di antara dua jalan... Allahuakbar... org yg pernah saya cinta... org yg pernah saya syg giler2 dan org yg berjaya menambat hati saya selepas saya berpisah dgn bekas suami.... mana mungkin hati saya tak bergetar... saya x pasti dia nampak saya atau tidak... tapi saya jelas nampak raut wajah nyer.....

Ya Allah.... sekian lama saya berlari, menyepi dan menjauhkan diri.... melupakan segala kenangan2 di antara kami... sumpah !! bukan senang utk saya melupakan segala2 nyer..... tetapi biler 'rasa' itu telah hampir tiada, saya diketemukan semula.... Ya Allah, adakah ini sekadar utk menguji hati ini lagi?? kalaupun masih berbaki rasa sayang itu... itu adalah sayang dari seorang sahabat... cukup !!!

Walau berairmata darah sekalipun, saya tak nak ulangi perasaan itu lagi.... saya dah cukup terseksa selama ini.... saya tempuh sorang2 memadamkan kekecewaan2 itu!! x de saper yg tau betapa luka nyer hati saya.... yg tau cuma Allah sajer... selagi saya tau jaga hati saya, saya takkan jatuh cinta dgn dia lg... saya x nak !!

Kalaupun Allah takdirkan utk saya jatuh cinta.... saya x nak dia !! biarlah saya memulakan kisah hidup saya dgn org lain.... saya dah x nak bercinta dgn lelaki org... saya x nak ulanginyer lagi... segala yg jadi sebelum ni, saya jadikan iktibar utk diri saya... saya dah x nak melukakan hati wanita lain demi memuaskan hati saya.... cukup laa.... walaupun satu hari nanti, saya mungkin bertemu 4 empat mata dengannyer... In Shaa Allah, saya tau saya kuat.... saya mampu tangani semua ini bersahaja walaupun hati mungkin sedikit bergetar..... x pe, hati bergetar kat dalam, x de saper yg nampak pun...

Saya nak bina hidup baru.... saya dah x nak pandang belakang lagi.... yg mana patut saya tinggalkan, saya akan tinggalkan.... dan yg mana saya mahu, saya akan kejar.... saya tau, Allah akan bantu saya...

Sekian......

No comments:

Post a Comment