SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Thursday, March 24, 2016

Terima kasih atas pertemuan....


Assalamu'alaikum...

Di hari bahagia kamu, saya tiada lagi di sisi kamu seperti tahun2 sebelum ini.... saya takkan pernah luper.... saya tau, mungkin di mata kamu saya bukan kawan yg baik... meninggalkan kamu dan mendiamkan diri tanpa menghubungi kamu lg.... tak pernah lagi bertanya khabar seperti selalu.... saya harap kamu tau bahawa ini adalah yg terbaik buat kiter... saya x pernah menyalahkan takdir kerana menemukan kita.... saya menyalahkan diri sendiri kerana tak tau menjaga diri dan hati saya.... sewenang2 nyer saya beri hati saya pada org yg tak sepatutnya.... saya tak pasti adakah saya mampu memaafkan diri saya sendiri....

Walaupun sejujurnya saya sedih biler berkali2 kamu kata bahawa kamu tak kan jumpa lg kawan 'sebaik' saya.... saya akur dan saya tau bahawa ini adalah yg terbaik buat perhubungan ini.... saya redha kerana saya buat adalah demi kebaikan diri saya dan lebih2 lagi utk diri kamu.... hanya Allah sahaja yg tau betapa saya menyayangi kamu yg pernah hadir dalam hati saya.... saya ingin menyelamatkan banyak keadaan yg mungkin takkan pernah kamu duga.... saya tau bahawa kamu juga tau bagaimana saya 'menjaga' dan menyayangi kamu.....

Biarpun kamu makin jauh dari diri saya atau mungkin juga timbul kebencian di hati kamu.... ketahuilah bahawa saya selalu ingat kamu... saya kirimkan doa utk kebahagiaan dan kesejahteraan hidup kamu dari jauh.... mana mungkin saya melupakan org yg pernah bertakhta di hati saya.... yg selalu ader utk saya.... yg menjadi pelindung saya... yg menjadi teman bercerita.... sumpah !! saya rindu semua tu.... tp saya sedar diri.... saya hanya menumpang kasih di sudut kecil hati kamu.... walaupun mungkin saya tak mampu membahagiakan kamu sepenuhnya tetapi saya selalu cuba utk selalu ader di samping kamu saat kamu perlukan saya..... itu yg pernah saya ckp dulu kan??

Teringat kata2 kamu..... kata kamu, saya terlalu banyak berkorban demi org2 yg saya syg.... kalau kiter syg org tu, kiter sanggup buat aper sajer kan??? dan akhirnya saya juga berkorban demi kamu dan org2 keliling kamu... sebab aper?? sebab saya syg kamu.... saya mahukan yg terbaik buat diri kamu.... diri kamu berhak ke atas hidup org lain... bukan bersama saya.... walaupun telah berkali2 kamu suarakan utk menjadikan saya suri hati kamu.... tetapi saya tetap meninggalkanmu....

Yer.... mungkin terlihat kejam !! tp Allah sahaja yg tau aper yg bermain2 di hati saya.... bukan mudah utk saya jatuh cinta dan menyatakannya.... kamu pun kenal saya mcm mana kan?? ingat dulu, biler kata kamu yg sukar dan susahnya utk menawan hati saya.... biler saya memilih 'itu', takkan pernah ader yg lain.... saya menerima segala baik dan buruk kerana saya tau, manusia tak sempurna.... saya hanya ingin seseorang yg melengkapi kekurangan yg ader dalam diri saya.... terima kasih atas pertemuan ni walaupun tiada jodoh di antara kita..... saya tak pernah menyesal mengenali insan seperti kamu.... cuma 'keadaan' dan 'situasi' perkenalan kiter pada masa yg salah.....

Saya tau, sehingga kini kamu masih setia menanti siapakah lelaki yg berjaya memikat hati saya selepas kamu.... kamu tau kan, bukan mudah utk saya membenarkan org lain utk ader dalam hati saya.... saya masih mencari... walaupun rasa mcm dah mula jumpa tp ntah laaa..... saya takut utk kecewa lg... saya tak nak meletak sebarang harapan yg tinggi sbb sakitnyer 'kecewa' tu, saya tanggung sorang2..... x pe la, serahkan pada Allah.... Allah tau aper yg terbaik buat diri saya....

Selamat ulangtahun sahabat..... semoga bahagia milik kamu selamanyer.... saya takkan pernah luper setiap moment2 indah yg 'pernah' terjadi di antara kita..... itu semua saya jadikan kenangan... saya akan sentiasa mendoakan kamu..... takkan pernah sesekali luper.... kawan yg baik akan sentiasa mendoakan kebahagiaan kawannya walaupun jauh di mata.... melihat kebahagiaan kamu dah cukup membahagiakan saya.... saya tau, kamu masih bertanya2 pd kenalan kiter tentang diri saya... jgn risau tentang diri saya... saya tau jaga diri.... kamu pun tau mcm mana saya menjaga diri saya sendiri.... saya akan ingat segala pesan kamu.... In Shaa Allah, Allah akan selalu menemani sepanjang hidup saya....

Sekian......




No comments:

Post a Comment