SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Wednesday, February 3, 2016

~ bertepuk sebelah tangan... ~


Assalamu'alaikum...

Tak tau la tp pagi ni rasa sebak yg teramat sgt... rasa mcm jauh hati pun ader !! since semalam, saya banyak diamkan diri kat ofis... member2 asyik tanya, 'sha, you ok ker??' sebab muka saya terbawa ngan emosi semalam.... sugul dan tak bermaya... betul, saya banyak diam semalam.... lebih suker berfikir dan terus berfikir...

Biler terbaca bertepuk sebelah tangan, takkan berbunyi..... terasa2 mcm kata2 tu utk diri saya... adakah saya juga bertepuk sebelah tgn?? Ya Allah.... saya begitu ker?? yer la, saya hanya mengejar seorang lelaki tanpa jemu.... sedangkan saya dah sedia maklum tentang perasaan dia.... buat aper saya terus2an mengejar sesuatu yg tidak langsung memandang keikhlasan hati saya.... sumpah !! saya betul2 ikhlas....

Terkadang saya tak dapat mengagak sama ada org suker atau tidak.... tp sejak semalam, saya berfikir2.... saya mungkin telah menyalahtafsirkan sesuatu hubungan... org hanya ingin berkawan tp saya ni yg x faham2... ok, saya berhenti di sini dan saya tarik diri.... saya dah x nak dilabel macam2.... biler baru2 ni pun, dapat citer yg saya yg ikut dia ke 'tempat' itu, bertambah2 lagi pening kepala dok berfikir mcm mana citer mcm tu bleh timbul....

Entahlaa... x tau kenapa hati saya sedih2 sgt !! airmata ni x nak berhenti plak.... aper dosa saya yer?? saya tak pernah kacau life org lain (kecuali life dia..).... mungkin org nak tgk saya dan dia berenggang dan terpisah.... baiklah, saya turutkan kemahuan.... mungkin kemahuan dia juga... org dah x suker, kiter x bleh paksa kan?? tp jika dia duduk di sisi Allah, tanyakan pd Dia sejauh mana 'rasa' ini ader dalam hati saya.... mampukah saya pergi meninggalkan dia yg selalu ader dalam hati... yg memerlukan seseorang tatkala dia perlukan bantuan...

Nak menulis ni pun x mampu.... tp gagahkan jua agar segala kekusutan di kepala terlerai jua... saya x bleh berhenti berfikir.... jika dgn menjauhkan diri dari saya membuatkan dia bahagia, saya relakan jua walaupun sejujurnya, sedetik pun saya tak mampu untuk melupakan..... sedetik pun saya tak mampu berhenti menyayanginya..... Ya Allah, kuatkan hatiku.... tabahkan hati aku.... hati aku sakit, Ya Allah.... sakit sgt2 !!!

'Sha.... ko kuat, kan?? tunjukkan pada mereka yg kau wanita luar biasa..... yg mampu tersenyum di depan mereka, sedangkan hati kau menangis.... biarlah Allah simpan segala rasa ikhlas, cinta, kasih dan sayang kau untuk org2 yg benar2 inginkan kau'..... Saya hanya inginkan seseorang yg benar2 menginginkan saya..... saya x memandang langsung rupa paras mahupun harta.... saya terima seadanyer.... kerana saya tau, setiap manusi ader rezeki masing2 yg Allah berikan....

Buat dia yg mungkin baca, saya hormat segala keputusan... aper saja keputusan, saya terima dgn ikhlas hati..... saya bukan manusia yg suka mendesak... saya bukan manusia yg suka serabutkan keadaan.... ini lah diri saya !! biler saya risau, saya akan terlalu risau.... lebih2 lg pd org yg saya sayang.... mohon maaf jika kehadiran saya selama ini mengganggu rutin hidup, mengacaubilau dan menyusahkan selama ini, saya minta maaf sgt2.... saya tak berniat nak menggangu... tp saya suker buat benda yg saya suker.... dan saya rasa hidup saya kosong kalau saya tak mengganggu hidup kamu.... sbb aper?? sbb nama kamu ader dalam hati saya....





No comments:

Post a Comment