SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, August 11, 2015

HARI RAYA AIDILFITRI 2015


Assalamu'alaikum...


Rindu nyer nak menulis.... busy giler2 skang ni... otak pun beku betul... jari jemari pun macam malas jer nak taip keyboard ni... style saya menulis kena ader idea, ader mood dan mesti ader gambar... so, tetiba ari mcm ader skit ler rasa nak menulis... selalunyer tiap2 kali raya, saya mesti menulis... jadi janggal plak kalau x menulis utk tahun ni kan?? hu3... 

Alhamdulillah, tahun ke-3 beraya sebagai ibu tunggal kepada 2 org anak... masih lagi bujang... masih lagi menyelami hati org yg sudi... tetapi sejujurnyer, saya terasa rindu untuk mencium tangan seorang suami di pagi raya memohon kemaafan... dan lebih seronok disambut dgn ciuman di dahi saya... sgt2 rindu !!! saat tu, segala dosa, kekasaran, terlukanya hati dapat ditebus balik dengan memohon maaf yg ikhlas dari hati.... pagi2 macam tu ler, hati macam syahdu... masihkah ader harapan untuk saya mencium lg tangan seorang suami...

Tinggalkan dulu tentang 'rasa' di hati saya tu... tahun ni, mak decide nak beraya di kampung ayah iaitu Kedah... lama giler tak balik kampung... mungkin mak ngan ayah rindun sgt nak tgk kampung... kitorang ikutkan jer kehendak mak ngan ayah walaupun hati berat skit... ye la, raya jatuh pada pertengahan bulan... hanya mengharapkan saki baki duit gaji bulan lepas dan sedikit duit raya dari bos2 kitorang... hu... x de la banyak mana tp lepas ler utk pegi dan balik...

Kitorang balik pd hari raya pertama... jd kemeriahan raya pertama di Kuala Lumpur x terasa sgt sbb tghari dah cabut balik ke kampung... dgn kuih x masuk dibalang... rendang ayam pun cukup2 utk bekalan balik ke kampung... tp yg jadi meriah biler semua adik beradik ader bersama pd pagi raya tu... mmg riuh ler... sbb kebiasaan nyer Along selalu x de... almaklumlah dia dah berkeluarga... jd, kena ler ikut cakap suami kan??? he3... berbanding adik ke-4 saya yg juga dah berkeluarga... nasib baik keluarga mertua dia dekat... jd, tiada istilah berebut mengikut giliran... sedang saya yg masih belum 'dipetik' org ni, adik ke-3, ke-5 dan ke-6 masih setia beraya di umah mak..... dimeriahkan lagi dgn karenah cucu2 mak.... 

Tahun ni, kitorang decide nak colour 'shocking pink'... cantik colour ni biler dalam gambar...ye la, biler pompuan mcm saya yg x de seri ni pun terasa2 naik nyer seri tu biler pakai colour ni.. kih3.. perasan sungguh !!! walaupun ader colour yg lari skit but it's ok.... x nampak sgt pun beza dalam gambar kan...

Alhamdulillah... syukur sgt sbb masih diberi nyawa dan diberikan kudrat yg baik utk menyambut Syawal bagi tahun ini... disambut lg dgn keluarga tersayang... mana lg nak cari suasana ni kalau bukan di hari raya... Alhamdulillah juga, rezeki meniaga pun baik... masih dapat lagi membeli baju raya utk mak... dah jadi kebiasaan utk beli baju raya mak tiap2 tahun... In Shaa Allah mak... selagi isyak bernafas, habuan utk mak, isyak takkan lupa... walaupun isyak dah kawin lg nanti... hu3... itu pun kalau ader org nak kat anak mak yg gumok ni.... he3..

Seperti tahun2 sebelum ni juga, nafkah anak dan duit belanja raya anak2 juga diabaikan... tp ALhamdulillah rezeki anak2 x pernah putus... anak2 masih bleh beraya mcm anak2 org lain... mungkin x semahal baju anak org lain tp sekurang2 nyer baju anak2 saya bertukar juga.... lebih2 lg dari hasil titik peluh saya sendiri... tanpa meminta sedikit pun dari bekas suami... yg tu, biar Allah yg balas.... 

Ok la, ngantuk sebenarnyer ni...menulis terdaya yg mampu jer.... sambil terlelap kejap2 ni... ha3... nampak x mcm buruk perangai?? but it's ok !! ok ler, baiiiii..... kat bawak gambar kitorang anak beranak beraya... kalau nampak over tu, abaikan jerrr.....



















1 comment: