SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Wednesday, August 12, 2015

doa yang baik-baik jer...

Assalamu'alaikum...

Haaaa.... tahun ni paling teruk saya disogok dgn soalan pasal kawin.... 'biler nak kawin?'... 'tipulah, x kan x de boyfriend'... 'akak ni memilih sgt kot?? '.... 'akak ni cerewet sgt..'... pening nak jawab !!! pagi2 ni pun ditanya soalan yg sama... haaa.. tension !! ye la... dah 3 tahun kan?? masih lagi bertiga... korang dah boring yer tunggu nasi minyak saya ?? jgn la mcm tu...

Yer, saya tau... ex-husband saya dah kawin... dah jodoh dia lg awal, nak wat camner??... lagipun dia lelaki kan.... saya ni pompuan.. takkan saya yg gi meminang lelaki... saya masih lg mencari Mr. Right.... bukan senang tau...

Sejujurnyer pemikiran lelaki x sama mcm pemikiran org pompuan... tambah2 lg anak2 ader ngan saya... banyak benda yg saya kena fikir.... dr side saya... dr side anak2... kalau la kawin itu semudah menukar baju, dah lama dah saya kawin...


Bukan mudah utk memilih buat kali ke-2... saya dah x nak bazir masa, bazir perasaan, bazir kasih syg saya.... saya mmg jenis yg susah jatuh cinta.... mmg amik masa utk mengenali... sbb saya tak percaya pada 'love at first sight'... saya bukan cerewet... saya x pernah meletakkan sebarang syarat.... tp yg penting, faham perangai saya, giler2 saya, terima saya seadanyer saya... jgn meletakkan harapan yg tinggi pd perempuan mcm saya... saya pun mm perempuan2 lain.... terkadang buat silap gak...

Saya jenis bersederhana dan saya x suker yg berlebih2an.... x perlu kaya tp yg penting kaya budi bahasa sbb mak ayah saya dah terapkan kami adik beradik dgn budi bahasa yg tinggi. terkadang saya fikir, org susah nak faham saya... sbb tu saya x berjodoh lagi... saya terbiasa berdikari sehingga kdg2 saya pernah rasa yg saya x perlu lelaki dlm hidup saya...


Tapi org takkan faham.... org hanya tau menghukum... org selalu ingat yg saya seronok jadi bujang... hanya fikir keseronokan sahaja walhal saya sunyi... ini jer cara utk saya hilangkan kesunyian yg ader dalam hati saya.... saya akui, saya x de kawan utk bercerita.... kawan utk gaduh... dan kawan yg menemani hidup saya... tp memilih suami bukan macam kiter pilih ikan kat pasar... saya harus memilih yg sebenar2 menginginkan saya dan anak2.... saya mempertaruhkan masa depan saya....

Andai tersalah pilihan, jari2 akan menuding pd saya... meletakkan semua yg terjadi di bahu saya... cukup2 la... saya dah penat utk tempuh 'detik hitam' itu lagi.... saya nak bahagia mcm org lain... nak ader insan yg sudi memegang dan memimpin tangan saya dan anak2.... menjadikan saya permaisuri dihatinya....



Saya bukan inginkan kesempurnaan.... tetapi saya mahukan seseorang yg akan menyempurnakan saya... menyempurnakan hari2 saya... x hensem pun x pe.... janji kelakar... buat saya gelak hari2... menjaga penampilan.... sentiasa cuba utk membahagiakan saya.... tidak mengongkong saya... percaya pd saya... saya suker lelaki romantik... suker surprise2... ha3... tinggi sgt yer saya nyer request??

Sbb, saya orgnyer mudah.... sgt2 mudah.... kalau satu kepala ngan saya lg senang... lg satu, saya kalau syg org, saya syg giler2.... serius !! bukan puji diri sendiri tp realitinyer yer.... tu yg masih lg mencari....

So, lepas ni... jgn la tanya pasal kawin lg... saya jd stress !! saper yg x nak kawin kan?? semua org berkeinginan tp kena tau, semua nyer di pihak lelaki... pihak perempuan hanya menunggu sahaja... saya pernah kawin kan?? kesian pd sesaper yg masih belum bertemu jodoh... mcm mana la diorang ni berdepan dgn soalan2 'mereka' ni yer....

Kan lebih elok kalau mendoakan yg baik2 jer... kiter hanya merancang tp Allah yg menentukan segalanya.... kawin ni tanggungjawabnyer yg besar... bukan utk seronok2 jer... Sekian... :)




No comments:

Post a Comment