SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Monday, October 27, 2014

kifarah....

As-salam...

Berbekalkan sisa2 tenaga yg ader dalam diri ni, saya gagahkan diri untuk menulis... Dua minggu ini, saya memang diuji dgn masalah kesihatan yg sgt2 teruk.... dari selesema ke batuk... dari batuk ke selesema balik... dan akhirnyer batuk, selesema dan demam yg sgt tinggi (39.7'c)... memang tak terdaya rasanyer... tak pernah demam seteruk ni... adakah ini kifarah bagi dosa2 yg pernah saya buat dulu2.... jika benar, ampunkan dosaku Ya Allah... sesungguhnyer aku insanmu yg sering terleka...

Menurut riwayat sebuah athar iaitu, ''Demam sehari boleh menghapuskan dosa setahun".... saya demam selama tiga hari dan ini bermakna dosa saya selama tiga tahun terhapus... andai benar, Ya Allah sayangnya Kau padaku.... didatangkan demam agar saya sentiasa ingat dan dekat pada-Nya... mohon Kau ampunkan segala dosa2 saya...

Hampir tiga kali saya ke klinik bagi mendapatkan rawatan sehinggalah saya diminta untuk rujuk ke hospital setelah suhu badan naik mendadak.... diusung menggunakan welchair... ditolak oleh mak tersayang... menunggu dari jam 7 lebih dan selesai sehingga jam 11.00 malam... Ya Allah, tak terjangka sampai begitu sekali... itu lah, biler usia dah semakin tua.... ini ler peringatan2 yg ditunjukkan... agar kiter sentiasa sedar bahawa diri x selama nyer sihat.... itupun berlagak depan mak, nak tolak welchair tu sendiri konon.... padahal tenaga dah x de.... bukan aper, kesian kat mak nak kena tolak 'anak gajah' ni.... he3...

Aper pun, demam jangan sesekali di caci... seperti Rasullah s.a.w bersabda "janganlah kamu mencaci maki penyakit demam kerana sesungguhnya demam itu akan menghapuskan dosa-dosa anak Adam sebagaimana menghilangkan kotoran besi"... terima segala ujian ini dgn tabah...

Andai dosa saya pada Allah, saya mohon kemaafan pada Allah.... tp andai ader dosa saya pada sesama manusia... saya mohon ampun dan maaf.... andai ada hati yg tersakiti tanpa sengaja.... mohon ampunkan saya !!! saya dah cuba buat yg terbaik dalam hidup saya....

Sampai kiter jumpa lagi.... kalau pun bukan di dunia, mungkin di 'sana' kelak.... In Shaa Allah.... :)

No comments:

Post a Comment