SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Monday, April 1, 2013

saya dah cuba.....

As-salam.....

saya tau, saya x baik mcm wanita lain.... saya tau, saya x cantik mcm wanita lain.... saya tau, saya x sopan mcm wanita lain.... saya tau, saya x lembut mcm wanita lain....

Tapi sekurang2 saya cuba untuk menjadi seperti itu.... walau pun tak sepenuhnya tapi sekurang2 nyer saya dah cuba dari saya tak buat aper2..... saya cuba nampak sempurna di mata dia walaupun saya tau tiada manusia yg sempurna di dunia ni.... x bleh ker anggap saya ni wanita yg lain dari yg lain.... wanita yg di luar dari kebiasaan......

Saya dah cuba melakukan semua perubahan dalam diri agar saya berubah ke arah yang lebih baik... tp biler perubahan itu langsung tidak mengubah persepsi dia pada saya, aper lagi yg mampu saya buat.... saya manusia biasa.... cuba menjadi sempurna walaupun tau, diri ni tak sesempurna mana pun.... sekurang2 tolong ler faham yg saya dah cuba......

Kalau di mata dia, tiada aper yg berubah pd saya.....  'mungkin' ader org lain yg jauh lebih sempurna dari saya.... 'mungkin' juga ader org lain yg mampu beri kebahagiaan lebih dari yg aper saya bagi.... Saya terima aper saja keadaan... saya redha kalau ini yg dah tertulis utk diri saya.... saya tau, org yg baik adalah utk org yg baik juga..... dan saya bukan 'org yg baik' tu....mungkin kdg2 saya terlupa.... org yg tak 'sempurna' mcm saya, mana mampu menyempurnakan org lain....

Sekian....

No comments:

Post a Comment