SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, April 9, 2013

salah ker??

As-salam.....
tima kasih.....

salah ker biler jadi setia..... salah ker biler jadi jujur..... itu ler soalan yg bermain2 kat kepala hotak saya skang..... rasa diri ni bodoh sgt... lg2, biler diperbodohkan mcm ni.... pendek nyer akal..... naper susah sgt nak jujur yer?? kalaupun x nak jujur ngan org lain tp tolong ler jujur ngan diri sendiri....

x tau nak ckp aper... biler kejujuran saya dibalas mcm ni.... rasa marah, kecewa, sedih, terkejut.... mcm2 rasa ader..... dah banyak kali saya ckp, saya tak sempurna..... tp kenapa hancurkan kesetiaan, kepercayaan dan kejujuran saya mcm ni..... saya tak dgr kata2 dari org.... saya nampak sendiri dan saya dah buktikan kebenaran itu.....

saya tak sangka semua ni jadi pada saya.... kalau pun nak mempergunakan saya, bukan ini cara nyer.... kalau nak menghukum saya sekalipun, bukan juga ini cara nyer..... biar saya yg ajar cara nak guna dan hukum saya..... biar lebih teruk dan biar lebih terseksa...... dan buang saya mcm sampah yg dah tak ader guna...... itu yg selayak nyer utk saya....

saya sedar siapa saya..... saya x layak dan saya bukan sesaper pun.... kenapa saya perlu marah sedangkan saya yg membiarkan kesetiaan, kepercayaan dan kejujuran saya dipergunakan.... jd, tanggung ler 'rasa' dari kesan tu.....

sekian......


No comments:

Post a Comment