SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Wednesday, March 20, 2013

M.A.A.F....

As-salam....

Tetiba tersentuh hati biler baca status 'seseorang' yg saya agak kenal dari segi luaran.... saya tak tau aper sebenar nyer yg bermain di fikiran nya.... saya takut... kalau2, ia ada kena mengena ngan diri saya.... aper yg 'dia' cuba buat dan aper yg sedang 'dia' fikirkan.... Ya Allah, bantu lah 'dia' utk temui jawapan yg dia cari.... berikan jalan agar 'dia' tak sesat.... dan berikan kesabaran padanya, Ya Allah....

Kalau sesuatu terjadi..... saya takut, saya akan menyesal seumur hidup saya.... rasa bersalah saya menebal... saya minta maaf kalau2 ini ader kaitan dgn saya.... saya dah ckp ngan diri saya, saya tak akan ambil sepenuhnya.... saya hanya menumpang di ruang2 kosong yg ada.... percayakan saya !!!

Mungkin susah nak percayakan saya lagi setelah 'janji pertama' yg dibuat telah saya ingkar.... saya tak mampu !!! 'rasa' tu makin kuat hingga nak melepaskan pun, sayang..... saya tak sekuat mana.... saya tak setabah mana.... saya hanya mengikut jalan yg ditentukan Allah.... semakin lama, kesabaran makin menebal dalam hati.... tp tolong jgn minta saya buat sesuatu yg saya tak mampu nak buat...... saya tak mampu....

Maafkan andai saya menjadi 'parasit' segala nyer bg 'dia'..... tp tolong jgn membuat sesuatu yg di luar kotak fikiran.... belajarlah terima qada' dan qadar dr tuhan sebagaimana saya belajar...... saya tau, org yang positif akan sentiasa berfikiran positif.... so, jgn fikir bukan2 yer.... lapangkan hati dan tenangkan fikiran.... walaupun saya jauh, tp doa saya sentiasa mengiringi setiap langkah hidup 'dia'..... Maafkan saya andai kesalahan itu berpunca dari saya...

Maafkan saya yer.... sekian..... :)


No comments:

Post a Comment