SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Sunday, March 1, 2015

biar 'hati' yg berbicara....

As-salam...

Dah lama tak menulis kan?? ha3.... sibuk ngan aktiviti sendiri.... nak hilangkan sunyi kat hati... sbb tu pilih utk buat hal sendiri tanpa mencampuri urusan org lain... he3.. x pe, x yah pening2 ngan masalah sekeliling...

Alhamdulillah.... telah menghampiri 3 tahun saya bersendirian membesarkan amanat saya.... dengan hasil tulang empat kerat saya ni... dan tanpa belanja dari 'pihak sana' utk anak2... alhamdulillah, Allah masih memberi rezeki pada saya.... ke sana, ke mari mencari ruang2 rezeki..... dan hampir 3 tahun ni juga saya cuba utk kosongkan fikiran, kosongkan hati tanpa aper2 'rasa' dalam hati.... walaupun terkadang saya 'kalah' dengan keadaan2 sekeliling... saya 'kalah' melawan deria rasa ini.... saya tetap cekalkan hati dan teruskan berjalan...

Hebatkan saya?? walaupun banyak 'godaan' yg saya terima.... dari yg muda hingga ler yg pangkat 'bapak2' saya.... saya mampu teruskan hidup dgn sabar dan penuh dgn senyuman.... tanpa diganggu oleh mereka2 ini.... tolong hormat saya kalau nak saya hormat kamu... satu perkara yg saya pegang sampai skang, 'bertepuk sebelah tgn takkan berbunyi.... kalau tak nak, jgn layan !!! itu jer prinsip yg saya masih pertahankan.... mungkin sbb tu, hati saya masih kekal 'kosong' sampai skang.... tipulah saya kalau saya x pernah terbuka hati... saya pernah melalui proses mengenal hati budi tp saya tidak nampak kesungguhan itu dengan jelas... jd, saya tinggalkan....

Saya juga mcm pompuan lain... ingin dilindungi, dikasihi, disayangi... tp sejujurnya saya belum jumpa yg benar2 berkenan di hati.... maybe sebab saya cerewet kot... hu3... ye la, memilih utk kali yg ke-2 ni saya perlu lebih berhati2.... ader yg saya dah nampak ciri2, tp saya takut utk memulakan langkah.... masih teragak2... trauma yg terlampau mengganggu konsentrasi saya....

Biarlah hati saya yg berbicara sendiri.... andai berkenan di hati, Allah akan buka seluas2 nyer utk 'kamu' takluki hati saya.... saya ni nampak jer mcm kasar, tp jiwa saya lembut sgt.... saya akui, saya jadi sensitif skang... pantang silap skit, air mata mula ler berjurai2 kuar.... saya mahu dipujuk.... tp x de saper nak pujuk saya dah..... jd, biar ler saya pujuk hati saya sendiri..... zaman skang susah nak cari lelaki yg pandai pujuk.... semua mcm hati batu jer.... he3....

Skang ni seboleh2 saya mahu elak biler org lain bercakap soal kawin... saya x sedia lg laaaa.... jgn ler tanya2 !!! sensitif tau.... hu3... tp tipu la kalau kata x mencari... mencari itu kan ikhtiar... selebih nyer serah pada Allah... Allah tau aper yg terbaik.... lagipun saya ni susah skit nak jatuh cinta.... hati kering skit... tp kalau dah syg, syg sgt... tu la kan....

Ok la.... aper pun, biar lah hati yang berbicara... biler saya suker seseorang, saya takkan pandang yg lain dah.... nampak mcm tipu kan?? tp itu lah hakikat yg sebenar... walaupun nampak saya ramah sini sana, tp di hati saya cuma akan ader satu nama jer.... sbb aper ??? sbb hati cuma ader satu, dan hanya satu nama yg akan tertulis dihati itu... ok, baiiii...... :) :)

Sekian.....

2 comments:

  1. puan teruskan semangat juang ... saya suka semangat awak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih.... In Shaa Allah.... :)

      Delete