SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Wednesday, June 4, 2014

L.E.L.A.K.I

As-salam...

Lamanyer tak menulis... rindu sgt ngan blog saya ni... as usual, kekangan masa adalah faktor utama... dah x nak citer benda yg lepas2 sbb saya dah happy sgt ngan life saya skang... saya ader ramai kawan2... kat ofis, my bff dan kat tempat meniaga... saya dah lupakan semua... Alhamdulillah, Allah bantu saya...

Untuk meneruskan hidup ni, saya akui saya tak bersedia langsung untuk terima mana2 cinta lelaki... saya belum terfikir dan saya tak nak fikir langsung... saya serik dan saya kecewa dengan insan bernama LELAKI.... saya tau, setiap manusia hidup berpasang2an tp bleh tak bukan dalam masa ini.... masih tergambar rasa kecewanyer saya.... lelaki hanya tau mengambil kesempatan atas kelemahan wanita.... itu yg saya tau dan saya rasa... sorry to say....

Setakat berkawan, saya still ok.... tp biler lelaki dah mula melangkah ke tahap lebih lg, saya mula pelan2 asingkan diri... saya takut !! saya takut saya akan mengecewakan perasaan org lg... tp kenapa yer?? semakin saya cuba lari dr kaum Adam ni, semakin banyak dugaan yg saya kena tempuh.... saya tak pernah meletakkan 'perasaan' dalam setiap perhubungan... saya akui, saya seorang yg ikhlas... aper pun saya buat adalah dari keikhlasan hati saya dan saya tak pernah buat sesuatu atas kerana saya sukakan mereka.... dan saya rasa 'something' yg x best biler keikhlasan saya disalaherti...

Pernah satu ketika, saya didatangi dua situasi dan saya diletakkan di tgh2... dtg sorang lelaki duduk di sebelah saya dan borak2 ngan diselangi gelak ketawa... tiba2 dtg sorang pompuan yg meminati lelaki ni duduk ditgh2 antara kitorang bg menghalang perbualan... ok !! saya tau pompuan ni jealous... saya bangun dan duduk di tempat lain... saya x nak timbulkan aper2 situasi... dan sama ler ngan situasi lagi satu... mmm, sampai biler saya akan diletakkan di tgh2 situasi... saya selalu jd 'mangsa'.... jgn risau, aper pun jadi saya akan mengalah... dan itu la saya kalau korang kenal saya....

Semalam, ader brader ni dimaklumkan yg saya ni ibu tunggal.... dia duduk di sebelah saya dgn muka simpati dan ckp ' awak ni.... muka lawa, pandai nyanyi, pandai meniaga dan pandai poco2 tp ditinggalkan suami... sayang nyer... aper ler masalah suami awak kan....' saya tergamam... tak tau nak ckp aper... saya pun manusia biasa yg diuji oleh Allah... saya takut nak terima kata2 tu sebab saya jd takut dgn perkataan2 yg kuar dari mulut seorang lelaki.... tertanya2 dlm hati 'adakah dia cuba utk mendekati saya dgn cara mcm tu?'

Saya tau dan saya nampak..... ader yg cuba utk dekati saya... mcm2 cara yg diorang buat... saya hargai kalau diorang betul2 ikhlas ngan saya... tp tolong faham saya !! saya tak bersedia lg... beri saya masa utk saya pulih balik perasaan saya... hati saya dah terluka sgt... kalau bleh sabar, tunggu la sampai saya dah bersedia utk buka balik hati saya.... kalau betul2 nak, kena la ader pengorbanan kan....

Sejujurnyer saya tak pernah meletakkan syarat.... cuma satu yg saya minta, terimalah saya seadanyer saya... ibu tunggal, yg punya 2 anak... saya seorang yg setia dan jgn pernah sekalipun meragui kesetiaan saya walaupun terlihat saya ramah di sini sana... tp itulah saya !! walau saya nampak ganas tp percayalah kelembutan dan kemanjaan saya hanya pada org yg berjaya menambat hati saya... dan saya pasti, anda akan jatuh cinta ngan saya... hu3... sbb aper tau?? sbb saya insan istimewa yg dipilih Allah utk lalui ujian2 berat dalam hidup.... dan saya berjaya menempuh satu persatu dgn penuh sabar... itu ler istimewa nyer saya...

Buat masa ni, biarlah saya dengan hidup saya... cara saya... aper pun jadi pd saya, itu adalah kisah silam saya... saya dah x nak ungkit lg dan saya dah buang jauh2 kisah dulu... yg saya kisahkan adalah cerita saya sekarang... antara saya, anak2 dan keluarga saya.... itu yg saya fikirkan sekarang... bukan saya tutup hati saya... cuma bukan masa nyer lg... saya selesa mcm ni...

konon2 nak nampak mcm anak dara ler... tp x jadi !!
bila ader yg tanya.... 'ni adik atau anak??'... hu3.. perasan jap !!
saya suker bergambar...
saya yg suker senyum...


Ok la... sekian sahaja coretan utk ari ni... sampai kiter jumpa lg yer... Assalamu'alaikum.... :)

2 comments:

  1. Jodoh dan pertemuan kita telah tertulis di Loh Mahfuz lagi. Dan setiap apa yang terjadi adalah yang terbaik untuk kita ... mungkin ada rahmatnya disebalik kejadian itu , sama ada kita sedar atau tak sedar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. In Shaa Allah kak.... dan saya masih sabar menanti rahmat2 itu... dan saya percaya, Allah dah merencana yang terbaik buat saya dan anak2... doakan saya yer, kak... :)

      Delete