SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, May 7, 2013

kerja baru....

wat portluck baru2 ni.... meriah sungguh!! 
As-salam.....

Alhamdulillah.... hampir dua minggu saya bekerja di tempat baru.... memang banyak beza dari tempat lama.... x pe, sekurang2 nyer saya belajar banyak pengalaman dan cara bekerja.... mungkin dulu saya agak bersenang2... tetapi di tempat baru ni, banyak yg saya kutip.... dari bekerja hingga lah ke perangai org.... rupa nyer banyak beza bekerja dgn org melayu dan org cina ni.... di atas pengalaman sebelum ni yg pernah bekerja dgn syarikat cina hampir 5 tahun, itu lah yg banyak mengajar saya....

Mula2 dulu, mungkin agak terkejut.... ye lah, baru masuk kan?? tu yg muka mcm garang skit tu... bebudak yg keje kat situ pun ckp mcm tu.... ceh3, padahal diorang x tau betapa giler nyer saya ni.... he3... yg paling membezakan adalah foreigner kat sini org myanmar dan foreigner tempat lama org bangla.... saya dapat tgk cara pergaulan di antara org myanmar ngan org bangla ni... banyak sgt beza....

Sejujurnya, saya mula jatuh cinta ngan keje baru ni..... walaupun agak rumit tp saya sukakan cabaran... nak tgk sejauh mana saya mampu pergi.... biarlah saya di marah pd awal nyer kerana itu lah yg saya pernah tempuh sebelum ni..... sekurang2 nyer saya bertanya... dari saya buat lebih banyak kesalahan kan??

Bila saya dibayar sebanyak itu, saya perlu tunjukkan kemampuan dan kebolehan yg ader pada diri saya.... saya tau, saya boleh... cuma beri saya masa yg secukup nyer utk saya lakukan yg terbaik dalam keje saya.... berkat doa mak ayah, anak2, keluarga, 'kawan terbaik' dan kengkawan lah yg saya bawa agar saya lebih kuat dan berani menempuh hidup ni.... saya minta maaf sekiranya kebelakangan ni saya tak menghubungi kengkawan saya.... bukan lupa mahupun tak ingat..... sumpah, saya rindu gelak ketawa dan gurau senda antara kita..... cuma masa tak mengizinkan..... In Sha Allah jika saya berkelapangan, saya akan jumpa balik kengkawan yg pernah bersama saya selama ni.... mana mungkin saya melupakan kengkawan yg selalu ader di masa jatuh dan bangun nyer saya.....

Ok lah, sampai sini je kali ni... lain kali citer lagi yer.... bye... sekian... :)


No comments:

Post a Comment