SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Saturday, February 2, 2013

hargai masa ada....

As-salam.....

Jadikan setiap kenangan tu sebagai iktibar... bukan nak mencari silap sesiapa cuma sekadar berkongsi pengalaman yg pernah dilalui.... tiada niat utk mengaibkan atau membuka pekung di dada.... saya bercakap sebagai perempuan dan seorang wanita yg pernah menjadi suri hati seseorang....

Saya tau, saya agak kasar tp saya tak pernah menafikan perasaan saya sbg wanita.... saya juga sama seperti wanita lain... adakala mahu dihargai.... sejujurnya saya tidak pernah memandang atau mengukur pada kekayaan seseorang utk menambat hati saya.... tapi sesekali tolong la hargai kewujudan saya..... hargai saya masa saya ada..... kalau tak romantik atau tak pandai mengambil hati sekalipun tp belajar lah menghargai.... itu dah cukup utk seorang wanita seperti saya...

Dulu, saya pernah ckp ngan diri sendiri.... 'kalau ko nak dihargai, ko kena menghargai dulu...' dah bermacam cara saya buat hingga saya putus asa.... tatkala saya dah putus asa, semua saya tempuh ngan sabar... sakit pening saya tak pernah diambil tau... bila demam atau sakit2 lain, saya sendiri yg perlu mencari ubat.... teringat dulu, masa saya sakit gigi... meraung saya keseorangan menahan sakit... tak nampak pun kesungguhan nyer utk ke kedai membeli ubat.... ye la biler sakit gigi, nak mengunyah sekeping roti canai pun tak mampu... perut plak asyik minta diisi... hati sakit tuhan je yg tau.... susah ke nak hargai saya?? sedangkan dia demam, bersengkang mata saya menjaga, menukar kain lap di kepala, sapu minyak panas kerana dia akan mengalami bengkak di muka bila demam..... bukan mengungkit atau berdendam... kalau diturutkan amarah, saya takkan buat mcm tu.... saya tak minta lebih, cuma hargai lah masa ada...

Kdg2 org lelaki memandang semua perkara remeh... seremeh mana pun, ingatilah tarikh2 penting dalam hidup wanita... mcm tarikh lahir, tarikh nikah mahu pun tarikh2 lain.... tak perlu hadiah beribu.... cukup sekadar mengingati dan mengucapkan kata2 sebagai tanda menghargai wanita dalam hidup nyer.... nak menaip ni pun masih terasa sebak nyer.... bukan menderita cuma setelah saya terdidik sebegitu sejak awal, menjadikan saya nekad ngan keputusan yg telah dibuat....walau seteruk mana pun dia, masih juga terdapat kebaikan pd dirinya tp maaf.... saya terpaksa tarik diri.... kalau saya perlu hadapi semua ini sendirian, lebih baik saya sendiri..... kalau diri saya tak pernah rasa dihargai, lebih baik saya bersama org yg menghargai saya...... betul x???

Kalian..... hargai lah masa ada.... jgn menyesal bila dah terjadi sesuatu (itu yg terjadi pd nyer...) .... masa dah x bleh undur lagi... perbaiki lah salah silap yg terdapat dalam hubungan.... wanita tak pernah minta lebih dari kemampuan seorang lelaki.... yg wanita minta hanya satu.... hargai masa ada.... itu saja.. x susah kan???

Sekian....

No comments:

Post a Comment