SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Thursday, June 21, 2012

I MISS YOU vs I LOVE YOU.....

As-salam....

Hehehe... cam happy jer ari ni nak menulis kat blog kesayangan saya ni..... mmm...  tajuk yg saya pilih utk ari ni I MISS YOU vs I LOVE YOU..... naper pilih yg ni yer... sesajer jer...sbb ungkapan ni ler yg selalu kiter ungkapkan seharian walaupun sekali sehari pd org2 yg kiter sayang.... memang ler ungkapan tu sekali sehari tp kesan yg ditinggalkan pd 'penerima ungkapan' ni amat mendalam...... betul tak??? hehehe... saya tau ler....

Tp yg mana lebih memberi kesan?? I MISS YOU atau I LOVE YOU..... sebenarnyer, depend ler pd keadaan kan..... kalau sesuai utk I MISS YOU, gunakanlah I MISS YOU..... dan kalau sesuai utk I LOVE YOU, gunakanlah I LOVE YOU..... ye tak??? Rutin harian saya, saya ungkapkan kata I LOVE YOU pada anak2 saya.... setiap kali saya keluar dari rumah, itu ler yg saya selalu ckp pd mereka... betapa saya menyayangi mereka...... bagi diri saya, perkataan I LOVE YOU terlalu 'mahal' utk saya beri atau ungkap pada org lain.... perkataan  I LOVE YOU ni, dia ader value tersendiri.....nilai nyer pun tinggi.... tak bleh ucap sebarangan sbb takut disalah tafsir.... (betul tak???).. tp selalu nyer saya hanya tulis luv you jer.... (alamak, bocor rahsia saya....he3...) kalau saya dah ckp tu, maknanyer saya betul2 menghargai org itu dalam hidup saya.... tp ego sbb x nak tulis penuh.... ^__^

Kalau I MISS YOU plak, biler kiter merindukan dia pada sesuatu masa...... saya selalu guna perkataan ni....perkataan ni paling selamat... dia jadi benteng dalam sesuatu hubungan....  saya rasa biler kiter guna perkataan ni, jarang org nak salah tafsir... tambah2 lg dari lelaki kpd perempuan dan dari perempuan kpd lelaki..... lgpun semua org pun saling merindu... rindu pada keluarga... rindu pada kengkawan... rindu pada seseorang....

Ok ler, I MISS YOU ker, I LOVE YOU ker..... tak kisah ler, janji awak tau saya rindu awak, awak rindu saya dan saya sayang awak, awak sayang saya... dah memadai bagi saya..... hehehehe...

Bye.....

No comments:

Post a Comment