SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, January 17, 2012

manja @ tegas.....


Salam......

Adik saya kata saya seorang yg manjakan anak2... betul ker??? tp kalau secara peribadi nyer saya seorang yg tegas..... tp biler adik saya ckp mcm tu, saya asyik pikir2 jer.... sesekali saya perlu juga manjakan mereka.... saya jadikan diri saya sebagai pendengar kepada cerita2 anak saya... tambah2 lagi anak sulung saya, syafiq, suker sgt bercerita... dia akan bercerita apa saja ...... tentang kawan2 dia di sekolah dan kejadian yg berlaku pada hari tu.... saya rasa terhibur sgt..... syafiqa pun banyak gak ckp tapi saya tak faham apa yg dia ckp sbb umur syafiqa pun baru 2 tahun... bertutur pun belum fasih lg.......

Saya amat tegas biler anak2 saya tak buat aper yg saya suruh... saya hanya akan cakap sekali saja... kalau diorang tak buat, saya akan naik hantu hingga suami saya pun naik takut.... huhuhuhu.... contohnyer.... syafiq kena bangun awal utk ke sekolah, saya kejut sekali memang dia x kan bangun..... jd, saya akan angkat dia dan letak dia dlm bilik air... kalau tgh geram sgt masa tu, tgh2 dia mengantuk tu ler saya dirus kepala dia.... memang dia nangis masa tu.... biler dgr syafiq nangis beria2 bagai dipukul, suami terus bangun dan uruskan syafiq ........sbb suami takut saya pukul syafiq.... hehehehe.... sesekali perlu gak pukul tuk bg dia sedar dan tak ulangi benda yg sama.... sebenarnya syafiq ni banyak ikut perangai suami... org kedah ckp, ketegaq..... (sebenarnyer saya pun ketegaq jugak.... tp x nak ngaku !!!)

Tp biler part manjakan anak saya rasa lebih pd suami sbb suami saya lebih cool..... tp sekali dia naik angin, dah macam halilintar dah... boleh kentut berdarah tu... huhuhuhu.... saya pun naik takut !!! tp belum pernah lagi ler dia bantai anak ngan hanger.....(saya .... banyak kali...)....

Tu jer ler nak citer.... no idea ler.... sebenarnyer memanjakan atau tegas, terpulang pada diri sendiri... cuma, cuber letakkan diri kiter kat tempat mereka...... sesekali mereka perlu dimanjai..... ok, bye !!!!

No comments:

Post a Comment